saratilling.blogg.se

Wilda 7 1/2 år

Kategori: Flickorna

 
Älskade unge. Min förstfödde. Snart 8 år sedan du lades upp på min bröst och jag fick hålla om dig. Vi visste ju inte om du var flicka eller pojke, men när jag såg att det var du fick det bli en liten Wilda. Alla på bb tyckte namnet var opassande då du redan då var en väldigt lugn liten tös. Det är du fortfarande även om du kan göra dig hörd.
 
Du är otroligt känslosam och du funderar mycket. Och alltid ska det vara lika. Säger jag att ni har världens bästa pappa är du snabb på att säga att jag också är bäst
 
 
Du har nära till skratt och vi ligger ibland på golvet i tårar och kippar efter luft. Vi börjar kunna skämta på riktigt och vi är ofta lite elaka och skrattar åt både Pim och Dixie. Det roligaste var när Dixie sa att hennes kompis på förskolan hette Fiddeli. Vi har fortfarande inte kommit på vad ungen egentligen heter..
 
 
Du tycker att skolan är rolig, men du är nog inte överförtjust i den. Du tycker det är kul att lära dig nya saker, men sen har vi det där tålamodet. Du är en typisk stenbock och klankar ner på dig själv så fort det inte går som du vill. Igår var du tex värdelös på att läsa och du skulle ALDRIG lära dig det. Du kunde lika väl slänga boken och börja på den lägsta nivån igen. Idag läste du boken från a till ö utan några bekymmer och gick till skolan med ett leende
 
 
Numera går du på klättring 1 gång i veckan och du ÄLSKAR det. Längtar till varje gång. Du kommer bli så glad över ett paket som tomten kommer med i år. Du har pratat så gott om det så numera är Dixie också med och klättrar på väggarna. Dock utan rep
 
 
Sen är du världens bästa storasyster.Vilket hjärta du har alltså! Om nätterna när Dixie måste kissa följer du med henne upp och håller henne sällskap då hon är mörkrädd. Detta visste jag inte förrän ni berättade det för någon dag sedan. Blev alldeles tårögd. Och Pim. Henne följer du vart hon än går. Även om du tycker att hon är lite jobbig ibland. Numera är det du som klär henne och tar henne in och ut ur bilen
 
 
Tack min älskade unge för att du är du. Älskar dig till månen och tillbaka
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: