saratilling.blogg.se

Passa på nu!!

Kategori: Styrkelyft, Styrketräning, Tilling Träning & Livskraft

Är du en motionär som betalar för ett gymkort, men bara utnyttjar passen och konditionsmaskinerna?
Känner du dig osäker på att stå bland de fria vikterna bland alla andra "som kan"?
Lyfter du lite idag, men vill ha mer tekniktips?
Har du som mål att klara en pull up/chins, men bara hänger där i räcket som en död sill?
Får du ont när du testar tyngre vikter?
Eller vill du bara få mer tips för att bli starkare i de olika basövningarna?
 
Då är detta något för dig!!!!
 
 
Inga förkunskaper krävs och du behöver inte vara medlem hos Tilling Träning och Livskraft för att delta.
Det är billigare än att köra ensam med pt, men ger minst lika mycket.
Jag har många timmars erfarenhet av att coachning i lyft, mammapass, med pt-kunder, olympiska lyft, m.m. och jag har ett rykte om mig att vara väldigt pedagogisk.
Jag är utbildad personlig tränare, Eleiko Strenght Coach Level 1 och certifierad MammaMagetränare.
 
Skicka in din anmälan idag!
 
 
 
 
 

Min träning i vecka 32

Kategori: Bäjbi, Styrketräning, Tilling Träning & Livskraft

Jag visar ju lite övningar då och då på min instagram @saratilling , men det är långt ifrån allt. 

Först och främst värmer jag upp i ca 3-5 min med aktiveringsövningar för djupa mage och sätet. Därefter några minuter med pinne och/eller gummiband. Lite beroende på vad jag ska träna. När det är gjort kör jag igång. I min egen lokal kör jag nästan alltid olympiska lyft. Här har jag tillgång till teknikstänger och vikter som passar just min nivå. På gymmet finns bara 20 kg och det är för tungt för mig att värma upp med. Dessutom är det inte en säker plats att slänga vikter omkring sig


När jag lyft klart avslutar jag med assisterande övningar för hela kroppen. Tex rodd, raka mark, marklyft (med syfte att bli starkare i frivändning), knäböj, m.m. I vanliga fall när jag inte är gravid kör jag 3-6 reps med så tung vikt tekniken tillåter. Nu kör jag 8-12 reps så tungt som bål och bäckenbotten tillåter. Det beror väldigt mycket på dagsform. Tränar nästan aldrig längre än 70 minuter. 

På gymmet kör jag hederlig styrketräning. Ofta 3 övningar på rad utan någon längre vila. Som idag tex

3 set 8-12 reps 
-Sittande rodd/lutande axellyft/bicepscurl stång
-Stående rodd/bellyback/bicepscurl hantlar
-Räckhäv på marken i smith/höga axeldrag i dragmaskinen/bicepscurl i dragmaskinen
-Tabata band pull aparts


Allt som allt med uppvärmning tog detta pass 65 minuter. Jag vilar kort efter den sista övningen och passar då på att knipa innan jag kör igång igen. 

Om två veckor slutar jag på gymmet och kommer då bara träna i min egen lokal. Tror jag. Har inte riktigt bestämt. Kanske jag saknar vissa maskiner för mycket och köper en extra månad. 

Jag känner mig otroligt stark i kroppen. Inte på så vis att jag tar tunga vikter. Just nu jobbar jag inte ens på 50% av vad jag brukar. Nä, jag känner mig stark på så vis att jag orkar med vardagen. Jag är för bövelen gravid i vecka 32 och masserar vissa dagar 5 kunder, jobbar 10-12 h om dagen samtidigt som jag tar hand om kidsen. Det hade jag aldrig orkat om jag inte hade den styrka jag har. Sen får ni säga vad ni vill. 


Att driva eget

Kategori: Tilling Träning & Livskraft

Tänk att jag började i Ramlösa Brunnspark för 2 1/2 år sedan. Då med bara några få medlemmar. Jag visste väldigt snabbt att det var det jag ville satsa på och bestämde mig tidigt att jag en dag skulle jobba för mig själv med just detta. 
 
Idag gör jag det. Till 100%. Ingen annan som bestämmer över mina tider, hur jag ska bete mig eller hur jag ska arbeta. Det är upp till mig! Dessutom får jag ut en lön som det faktiskt går att leva bra på (bara det liksom). 
 
Jag fick en gång höra från en fd chef att jag skulle vara deras kunders hora. Kort därefter sa jag upp mig och lovade mig själv att jag alltid skulle vara mig själv i min roll som coach. När någon tränar för mig är det Sara de tränar för. Ingen annan
 
foto Anna Åberg
 
Jag vet att många tyckte att jag var galen som öppnade egen träningsstudio så kort efter jag startat upp. Tänk om jag brytt mig om vad alla tyckte och tänkte. Då hade jag antagligen inte haft kvar mitt företag. Jag är en allt eller inget. Jag visste inombords att detta skulle fungera och jag vet att det fortfarande finns mer att utveckla. Just nu är jag dock nöjd med vad jag har och njuter av att varje dag åka till ett arbete jag älskar. Jag har inte bråttom. Jag väntar lite på att rätt tillfälle ska dyka upp bara. Jag vet att jag är grym på det jag gör. Jag vet också att jag ska bli bättre. Fler utbildningar väntar. Fler timmar med kunder och egen träning för mer erfarenhet. 
 
Tack livet för att du gett mig denna möjlighet och tack till mig själv för att jag vågar. 
 
Kärlek