saratilling.blogg.se

Hej vecka 28

Kategori: Bäjbi

90 dagar kvar till BF. Hjälp! Det är ju inte alls lång tid. Jag försöker verkligen att ta vara på denna tid så mycket jag bara kan. Alla småkrämpor känns så fjuttiga när jag känner hennes "små" buffar om kvällarna. Vilka är då dessa krämpor?
 
Halsbränna. Fi fanken. Ni som följer mig på Insta såg igår att jag käkade rökt skinka. Trots att den var sjukt mild fick jag efter 1 h halsbränna som hållit i sig nu till morgonen. Det gör faktiskt riktigt ont! Inga tabletter hjälpte. Nä. Det var sista gången jag pt det. 
 
Foglossning. Eller bäckensmärta som det så fint heter. Det är fan inte skönt alltså. Jag har helt tagit bort övningar där jag inte står på två ben. Tyvärr. Och sumo marklyft har jag gjort till vanliga mark i stället. Dessa övningar tar riktigt bra på sätet som jag vill aktivera så mycket som möjligt så nu gäller det att vara påhittig. Kanske DU kan komma med några tips?
 
Mardrömmar. Jag kan vakna kallsvettig vissa nätter och ha svårt att somna om. Tur att jag har min älskade bredvid mig.
 
Kissar på mig. Det är typ kört när jag nyser och är minsta lilla kissnödig. Och all explosivitet i träningen har jag tagit bort. 100% kontroll och massa knip är det som gäller from nu
 
lite trött...
 
En sak är annorlunda denna gång. Jag känner mycket mer. Jag känner hennes kropp och hennes sparkar på helt annat sätt än med de andra två. Det är ju bara så otroligt vackert. Jag har ett liv inom mig som växer och gror. Hur underbart är inte det?
 
 
 

Hej vecka 27

Kategori: Bäjbi

Nu är det alltså nere på tvåsiffrigt. Jag vill nästan stoppa tiden, men sen finns det ju vissa saker som inte är så kul som helst av allt hde fått försvinna.
 
Jag läste på min andra blogg hur jag mådde med Dixie i magen och kan nog säga att jag mår precis detsamma. Joggar gör jag däremot INTE. Det misstaget gör jag inte om. Och ändå tyckte jag att det kändes bra. Ni som känner mig vet vilka problem jag har idag. Sen har jag inte gått upp 6 kg. Det är nog mer än så
 
 
 
Bäjbi är snart upp i 1 kilo. Och det känns kan jag meddela. Trycket neråt vissa dagar är inte att leka med, men jag är duktig på att knipa varje dag och hoppas att det ska ge resultat.
Hon har börjat hicka rejält och ibland känns det som att hon fastnar när hon gör kullerbyttor. Sprattlar till som bara den. Det känns lite obehagligt när hon är precis vid naveln.
Jag är inte lika trött längre. Och då jobbar jag ändå sjukt mycket. Jag tar iofs väl hand om sömnen och inatt sov jag 10 timmar. Den trötthet jag känner är för att man har en vardag som tvåbarnsmamma och egenföretagare.
Halsbrännan är inte lika jobbig, men det kan vara för att jag äter mindre. Jag har haft så sjukt ont i magen efter klockan 14 om dagarna och har inte alls velat äta. Tarmarna lägger liksom av. Totalt! Noll aktivitet. För er som undrar varför jag tränar så mycket kan jag meddela att den hjälper magen på traven. Dessutom har jag så sjukt kul i gymmet just nu att jag mer än gärna går upp lite efter 6 för att få till ett pass.
Näsblod får jag titt som tätt, men det är jag van vid och bryr mig inte så mycket.
Foglossningen gör sig påmind vissa dagar, men den hindrar mig inte från att göra något speciellt.
 
Overall mår jag bra och njuter av min lilla kula
 

Jag tänker behålla min rumpa denna gång!!

Kategori: Bäjbi

Jag tänker göra ALLT för att jag ska få behålla min rumpa under denna graviditet. Ni som varit gravida vet att just den kroppsdelen halkar ner några centimeter och tappar sin runda form efter graviditeten. Det finns lite olika faktorer som spelar in. Bla minskar din aktivitet ju större du blir (oftast) och dessutom förflyttas tyngdpunkten när magen växer. Du får en större svank och hänger gärna i höftböjarna (swayback) för att orka hålla dig uppe och sätesmuskeln kopplas ut och blir inte lika aktiv. Du kan motverka detta med en stark inre magmuskel och ett starkt säte. 

Jag jobbar väldigt mycket med djupa magen på alla pass jag kör. Mellan varje set och sen även i slutet av passet. Sätet tränar jag på vartannat pass. Ni kan se lite olika övningar på min instagram @saratilling Jag är fast besluten att vara så stark jag bara kan när denna unge ploppar ut. 

Jag har alltid strävat efter att vara så smal som möjligt. Förr gärna med så lite muskler som möjligt. Det har ju dock ändrats lite de senaste åren då jag velat vara smal, men MED muskler. Nu skiter jag i vilket. Jag vill vara STARK! Jag vill återhämta mig så snabbt det är möjligt. Utan att stressa. Vikten struntar jag fullständigt i, men jag ska erkänna att jag ställde mig på vågen för någon vecka sedan. Katterna hade vält ner den och låg där så fint på badrumsgolvet. Jag kunde inte hålla mig. 

Jag tänker inte berätta vad jag gått upp, men jag fick inte panik och det var det enda som räknades. Jag hade fått det förut, men nu. Icke. Jag ser mig själv i spegeln varje dag på gymmet och fortfarande får jag kämpa mot tankarna, men jag vinner alltid och det är jag jävligt stolt över