saratilling.blogg.se

Ånger

Kategori: Allmänt babbel

Jag ångrar ingenting här i livet. Jag är kanske inte stolt över allt jag gjort, men jag vill inte göra något ogjort. Jag har lärt mig av alla misstag. Alla tabbar. Alla nitar jag gått på. Alla idioter till killar jag stött på. Jag har tom en tatuering som jag inte riktigt kan stå för idag. Även om den stämmer in väldigt bra på hur jag är som person
 
 
I don´t stop when I´m tired
I stop when I´m done
 
I stället för att ångra den tittar jag ner och påminner mig själv att det är ok att stanna. Att sluta. Jag behöver inte bli klar här och nu. Kanske aldrig klar till och med.
Där ligger mycket hat bakom de meningarna. Som jag straffade mig själv om jag inte gjorde vad jag skulle. Om det inte var bra nog. Det är slut med det. Jag tänker vara snäll mot mig själv. Tänker ta ansvar för mig själv.
 
I helgen blev jag påmind om mitt förflutna. Det var jobbigt. Många tankar som snurrade i huvudet. Det gjorde ont. Det GÖR ont, men jag kan inte göra ett skit åt det så det är bara att gå vidare. Jag kommer aldrig glömma och vill det inte heller, men för min egen skull måste jag stoppa undan det. Lägga ner det i ett kuvert och ner i en box och upp på översta hyllan i garderoben. Där får det ligga till nästa gång jag känner för att tänka på det.
 
Livet alltså. Rätt häftigt ändå. 
Kommentera inlägget här: