saratilling.blogg.se

Vem bestämmer??

Kategori: En del av mig

Jag har haft en del motgångar detta året. Det har varit rejält jäkla tufft emellanåt och det är det fortfarande, men nu är det mest ekonomiskt. Det är ju det lilla. Jag vet att även det kommer lösa sig snart och jag kommer slippa oroa mig i slutet av varje månad. 

Min syster säger alltid att Allt är precis som det ska vara. Jag älskar den meningen och spelar upp den i mitt huvud när det är extra tufft. När tankarna tar över och kroppen håller på att explodera av ångest. Den kommer ibland och den tar mig med storm. 
Kan inte andas. 
Inte äta. 
Inte sova. 
Inte tänka klart

(null)

Förr hanterade jag ångesten genom att kräkas. Det var en snabb utväg just där och då, men mådde precis lika dåligt dagen efter igen. Jag vet bättre nu. 

Min syster har lärt mig att vara i känslan. Att känna. Den är inte farlig. Det är bara jag som bestämmer hur den ska kännas. Och varför måste den vara hemsk bara för att den känns så mycket? Det är upp till mig själv och ingen annan. 

Idag ligger den och lurar. Kanske för att jag är trött. Kanske för att jag är nervös. Stressad, men jag stannar i det, känner och rider ut stormen. 

This too shall pass

Kommentera inlägget här: