saratilling.blogg.se

Quinoa- och chiaknäcke

Kategori: Kost, Paleo

När min syster var hemma från Australien i somras bakade hon ett så otroligt gott knäckebörd och jag har länge sagt att jag vill göra detsamma, men inte fått tummarna loss. Idag hände det
 
 
Och så lätt det är!
 
150 gr blötlags vit quinoa 
2 tsk chiafrön
30 gr olja till plåtarna
130 gr vatten
1/2 tsk havssalt
 
Sätt ugnen på 200 grader och förbered 2 plåtar med bakplåtspapper.
Lägg alla ingredisenserna i en mixer. Mixa ca 2 min. Jag använde stavmixer och det gick lika bra.
Smörj plåtarna med olja och dela upp smeten. Bred ut försiktigt
 
 
In i ugnen i ca 20-30 min eller till knäcket är gyllenbrunt. Jag bytte plats på plåtarna efter halva tiden.
Låt svalna och servera med en klick redigt smör eller valfritt pålägg
 
 
Barnen älskar det lika mycket som jag gör och tror bestämt jag snart får göra en ny omgång
 
 
Kommentera inlägget här: