saratilling.blogg.se

Pim 1 1/2 år

Kategori: Flickorna

Alltså du. Min älskade lilla skitunge

(null)

Jag hade totalt glömt bort hur det är att ha en 1 1/2 åring. Man blir ju helt slut, men jag hade gjort om det 1000 gånger om. 

Du har börjat prata så smått. 
Bajs. 
Hej. 
Nenne - välling
Ninna - Wilda
Häss - häst
Bapp - napp
Bappu - vatten 
Appa - trappa
Opa - hoppa

(null)

Sover gör du för det mesta bra. Den senaste veckan har varit stökig, men tror det är sista kindtanden som spökar. Du har inte haft det lätt med dina tänder. Vi fick tom åka till tandläkaren med din första övre framtand då det såg väldigt suspekt ut. Gult och konstigt. Det var ingen fara, men idag kan man se att den står ut lite mer än den andra. 

Äter som en 1 1/2 åring gör. Lite ena dagen. Inget den andra. Allt den tredje. Bröd är ingen höjdare. Du håller dig till pålägget. Du vill ha mycket smaker vilket hag tycker är kul

(null)

Du testar och testar och får du inte som du vill blir du rasande, men det är ok. Man får bli arg, men ibland måste du faktiskt göra som mamma säger. 

Du älskar förskolan. Springer in och går numera själv upp för hela trappan. Gud nåde om jag försöker hjälpa dig. 

Klättra upp bordet gör du 30 gånger om dagen. Jag har börjat ge upp och tänker att du snart tröttnar

(null)

För några veckor sedan började vi med varannan vecka. Du klarar det bättre än mamma tror jag, men jag vet ju att det är det bästa för oss alla. Det känns dock lite konstigt. Du har varit med mig 24/7 sen du föddes. Varje dag på jobbet. Sovit bredvid mig. Nu måste jag klara mig själv 6 dagar innan du kommer hem igen, men det går. Det gör det alltid. 

Älskar dig till månen och tillbaka 
 

Kommentera inlägget här: