saratilling.blogg.se

Kesoplättar

Kategori: Komma i form, Kost

Så lätt. Så gott. Så nyttigt. 

Jag kräver att minmay ska vara lättlagad. Jag vill inte lägga en massa tid på sånt där. Jag har viktigare saker för mig. 

Som tyr är finns det lätta recept som ändå är nyttiga. Detta tar 5-10 minuter att göra

(null)

150 gr keso
1 ägg
1 tsk pofiber
1 nypa salt
(Stevia om du vill ha de söta)

Blanda allt med en gaffel eller mixa till en slät smet. Går fortare att steka smeten än kletet. 
Jag stekte idag utan kokosolja och det gick hur bra som helst, men vill du ha en extra fettkälla är kokosolja ett bra alternativ. 

Stek på medelvärme. De bränner lätt så var försiktig. Jag serverade mina med tinade jordgubbar, men de är sjukt goda att göra mer matiga med tex stekt svamp och bacon till. 

Lycka till
Kommentera inlägget här: