saratilling.blogg.se

Det är ju bara en kropp

Kategori: Allmänt babbel


 
Detta är min mage. Visst är den mysig? Någonstans därunder gömmer sig några magrutor. Tror jag. Den är rätt stark om jag får säga det själv. Den har burit tre barn och huden är rejält uttöjd. Jag gillar den. Ibland bråkar min hjärna med mig och säger annat, men oftast är vi rätt så bra vänner.
 
Det finns en risk att jag får skit för att jag lägger upp en sån här bild och att jag tycker till om min kropp. Det är tydligen inne på sociala medier nu. Det smutskastas och tjocka människor får höra att de bör skyla sig och banta några kilon. De vältränade får skit för att de får "den vanliga människan" att må dåligt.
 
Det är egentligen rätt konstigt att vi inte kommit längre än så 2017. Det är ju faktiskt bara en kropp. Jag tycker alla har rätt att visa upp sin kropp precis som de vill.
Om du vill stå i rätt ljus och visa dina muskler som du kämpat jävligt hårt för eller om du vill visa dina valkar som du inte skäms för är väl för sören upp till DIG!
 
Jag jobbar med magar. Jag ser de dagligen. Jag känner på dem. Pratar om dem. Visar min egen. Spänd och avslappnad. Det är bra. Jag har avdramatiserat det hela och tycker den är lika privat som min orakde vad. 
 
Det är väl en jäkla tur att vi alla ser olika ut. Tänk så tråkigt det hade varit annars. Eller så hade vi faktiskt sett insidan lite lättare då vi inte hade lagt någon värdering i utsidan...
Dagens tankeställare
 
Kommentera inlägget här: