saratilling.blogg.se

De är hemma igen!!

Kategori: Flickorna

När jag lämnar barnen på fredag morgon hugger det i mitt hjärta. Jag tänker varje gång att jag aldrig kommer klara mig 6 dagar utan mina små busfrön, men det går. Redan på dag 2 har jag kommit in i min egen rytm och hinner knappt tänka på dem. Jag ser till att ha saker att göra om man säger som så.
 
När det sedan är torsdag eftermiddag känns det nästan lite kaotiskt. Då ska det ställas om och jag måste börja planera mat, kalas, lek med kompisar och gud vet allt, men det räcker att de kommer in i bilen från skolorna så är allt som det ska vara igen
 
 
Jag har varit väldigt nervös hur det skulle gå för Pim. Hon har aldrig varit borta från mig mer än 3 dagar förut. Dessutom har hon ju hängt med mig 24/7 tills hon började förskolan i augusti. Jag tvivlade aldrig på Jon som pappa. Jag visste att han skulle klara det galant, men jag var rädd att hon skulle bli arg och besviken på mig. Att jag lämnade bort henne. Men det har gått hur bra som helst
 
 
Det är häftigt hur barn kan anpassa sig, men det har ju så klart hjälpt att jag och Jon har en bra relation numera. Nej, det har inte varit lätt alla gånger. Det fanns ju en anledning till att vi gick skilda vägar, men nu sköts det riktigt bra. Vi ska fortfarande komma in i rutiner, men det blir bättre vecka för vecka
 
 
 
Nu ska de stora hoppa i säng och jag ska jobba färdigt. Sen ska jag banne mig lägga mig på soffan och läsa en tidning. Det är tydligen sånt jag ska göra mer av. Sägs det....
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Lisa säger:
    2017-11-02 | 21:51:03

    Va underbart att ha en bra relation! Önskar att det va så här med.

Kommentera inlägget här: