saratilling.blogg.se

Med på ridskolan

Kategori: Pim 0-3 månander

Imorse klev jag och lillan upp först klockan 10. Jag ska njuta av varje sovmorgon så mycket jag bara kan under de kommande 3 veckorna. Sen börjar verkliga livet igen. 

Efter frukosten passade jag på att träna mage och bäckenbotten och blir nästan förvånad över hur bra jag hittar kontakten i de lättare övningarna. Trodde faktiskt jag skulle få börja om helt på noll som jag gjort med de andra två


Efter smoothie och riskakor cyklade vi bort till förskolan. Flickorna ville så klart visa upp lillasyster. Och Dixie ville visa att hon kan cykla själv



Och visst var de stolta!
Drygt 1 h stannade vi så barnen fick leka av sig lite. De saknar sina kompisar. 

Hemma igen blev det lunch och massa blöjbyten innan vi stack till ridskolan. Wilda red hela lektionen helt själv och hoppade tom över hinder i trav. Dixie är lite mer försiktig, en skritta och styra själv kan hon. 

Pim skötte sig utmärkt i vagnen med pappa, men när vi väl kom hem var hon HUNGRIG! Det visade hon genom att äta, kräka och skita typ 4 gånger på rad. Vi fick dock äta vår middag i lugn och ro innan hon började gny efter mer mat





Det är i alla fall skönt nu när mjölken kommit igång på riktigt. Hon blev lite chockad först när hon inte behövde suga så mycket, men tror nog hon fått rätt så bra koll nu. Hur ofta hon äter har jag ingen aning om. När hon är hungrig helt enkelt. Eller visar tecken på det. Sen om hon bara tar några sugtag kvittar. Så länge hon är nöjd. 

Nu är klockan 21.30 och vi ska försöka komma till ro jag och lillstumpan. Byta blöja och kanske amma lite till. Håller tummarna för att hon inte vill sova PÅ mig halva natten, men det är hon som bestämmer. Det har hon gjort klart för sig från dag 1
Kommentera inlägget här: