saratilling.blogg.se

Lata sommardagar

Kategori: Flickorna, Pim 0-3 månander

Vi gör verkligen inte mer än vad vi behöver om dagarna. Vi tränar, äter, solar, leker och gör en liten utflykt med barnen för att de inte ska klättra på väggarna eller hoppa i sönder våra sängar


Igår var vi i farfars koloni. Jag älskar ju sånt där. Lugnt och skönt och alldeles underbart. Gott med toblerone glasstårta dessutom. 

Många undrar hur det går med storasystrarna och jag har bara ett svar på det. Så jäkla bra!
Dixie är nog den som är mest stolt. Hon har ju faktiskt blivit storasyster. Det pussas och kramas, nappen ska stoppas in, de vill hålla, kela fötterna, byta blöja. Det underlättar kanske att Pim är en väldigt nöjd liten bebis än så länge

Så här satt hon i 30 minuter igår. Pratade och killade henne på tårna. Mitt hjärta svämmade över. Jag har för övrigt inte fått någon sån där babyblues denna gång. Inte en tår har jag fällt. Jag är bara så sjukt jävla tacksam för allt jag har. 

För er som missat så åt jag sallad igår. Har jag inte gjort sen jag blev gravid typ. En RIKTIG sallad med kyckling, oliver och fetaost. Barnen åt detsamma


Drack lite vin till också för den delen. 

Pim har för övrigt gått över till att amma bara två gånger på natten. Väldigt skönt. Hon brukar ta sista slurken vid 22.30-23 nånting innan jag somnar för natten och sen vaknar hon vi 2-3. Båda brösten och sen däckar hon och vaknar vid 5 igen. 

Idag vaknade vi lite tidigare än vanligt. 7.30. Hade tänkt somna om, men bestämde mig för att gå upp. Nu frukost och sen träning. Sen väntar solning i trädgården och besök av mormor. Vilken dag!!!!




KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: