saratilling.blogg.se

Hur orkar du Sara??

Kategori: Allmänt babbel

En fråga jag får titt som tätt. Eller påståendet "Att du orkar". 

Mitt svar är enkelt. 
"Gör det. Bara gör det!" 
Jag har inte bara mig själv att tänka på. Hade jag haft det så hade kanske även jag lagt mig på soffan en hel dag (eller kanske inte). 

Jag har två tjejer som älskar att hitta på små projekt och glädjen att se di små slår bort den trötthet som må finnas. Dessutom vill jag ha aktiva barn som är friska och starka och det blir man av rörelse. Idag var det hopptävling på morgonen och sen tog vi en cykeltur på 1,5 km. Pim fick sitta i selen


Jag har ett företag som måste skötas. Än så länge är det inte så pass stort att jag kan lämna bort det för att vara ledig en längre tid. Många tycker att jag är galen som redan har börjat jobba, men det är mitt beslut och något jag är bekväm med. Om du inte förstår vad jag menar har du säkert inte lika roligt på ditt jobb som jag har på mitt. Sen får jag vara ärlig och säga att jag tyvärr inte skiter pengar och känner att jag inte vill leva på bröd och vatten (typ) och då måste pengarna in. 

Jag har ett träningsbehov. Jag VILL träna. Att göra det 5-6 dagar i veckan är just nu rena rama lyxen. Jag vet att det kommer perioder där det kommer bli betydligt mindre så jag passar på att NJUTA! Ja, för mig är det njutning. För dig kanske det är att laga mat, se på en serie, gå it i skogen. Vi är alla olika. Glöm inte det.

Sen är det lilla Pim. Hon kräver inte allt för mycket just nu. Tutte, en ren blöja och närhet. Något hon får även när jag jobbar eller håller igång med barnen. Det är NU jag får passa på att göra en massa. Om några månader lär det bli tuffare. 

Nu vill jag tillägga att jag sover väldigt bra om nätterna. Visst blir sömnen avbruten, men allt som allt får jag ihop 7-9 h/natt. Vilken småbarnsförälder klagar på det??


Bra sömn och MYCKET mat. Jag äter precis vad jag känner för. Jag försöker att hålla sockret till en dag i veckan, men det går inte. Det slinker alltid ner någon godisbit här och där. Vill jag äta frukost till lunch så gör jag det. Jag tänker bara att jag ska få så mycket energi så möjligt för att hålla mig pigg. 

Sist, men inte minst. Mitt mindset. Jag ställer in mig på att allt går om man bara vill. Alla negativa tankar blåser jag bort. Framför allt säger jag aldrig det högt. Det finns inget 
Jag kan inte
Jag vill inte
Jag orkar inte
Säger kroppen ifrån är det så klart en sak, men än så länge har den inte gjort det. Jag kommer snart skriva klart förlossningsberättelsen och om tiden efter förlossningen så tror jag att ni kommer förstå varför jag mår som jag gör. 

Nej, jag är ingen superkvinna. Jag är en stycke Sara som gör det bästa av varje dag och ser till att njuta av här och nu. På mitt sätt. 


KOMMENTARER:

  • Paulina D säger:
    2016-05-14 | 22:57:53
    Bloggadress: http://86kvadrat.blogspot.se

    Så härligt inlägg! Du gör helt rätt. Gå din egen väg och gör det DU mår bäst av! 👊🏼

    Svar: Tack!
    Sara Tilling

  • Linda säger:
    2016-05-17 | 10:16:50
    Bloggadress: http://jagtanker-alltsafinnsjag.blogspot.se/

    Kör på i ditt eget tempo, det är ju allra viktigast! Men jag måste bara fråga - bärselen, är det en Ergo eller vad? Skulle vilja ha lite tips på en bra sådan, om man samtidigt ska vara lite aktiv...

    Svar: Hej
    Det är en beco butterfly II Har aldrig testat någon annan så har inget att jämför med, men jag är nöjd med min
    Sara Tilling

  • Anonym säger:
    2016-06-29 | 06:26:10

    Jag skulle vilja komma i kontakt med dig men hittar inga kontakt uppgifter.

    Svar: Oj då.. [email protected]
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: