saratilling.blogg.se

Vecka 25

Kategori: Bäjbi

Då välkomnar jag en ny vecka dårå. Kan nog inte säga att så mycket förändrats sen vecka 24. Förutom att jag fått känning av foglossning i min högra ljumske. I vardagen är det inte allt för farligt om jag inte gör något dumt. Som jag gjorde på gymmet en morgon. Utfallssteg med bakre benet i trx. Det var visst ingen hit.
 
Jag äter typ normalt nu. Och med normalt menar jag 80/20 principen. 80% bra och 20% mindre bra. Gluten har jag lagt av med igen då min mage ballade ur totalt. Folk får säga vad de vill om att det bara är påhittat om man inte har celiaki. Jag blir uppblåst och det känns som att magen ska explodera. Jag passade på att minska på sockret samtidigt eftersom det hade spårat ut lite efter jul och idag mår min mage som den ska igen
 
 
Träna gör jag rätt så mycket just nu och det är jäkligt nice. Jag byter ut övningar som inte funkar och ersätter med mer stabiliserande övningar där hela kroppen får jobba. Chins är borta och snart även latsdrag och vissa pressar. Jag klarar inte av att hålla magen och med det menar jag att den blir toppig. Jag känner ju att det inte känns bra. Känns liksom som att magmusklerna dras isär. Jag vet att det var så med Dixie i magen också, men då fattade jag inte att det var något fel. Jag fick också en magmuskeldelning på köpet och jag har fortfarande svårt för att kontrollera den när jag blir trött och ofokuserad vilket leder till ont i ländryggen. Jag tycker i alla fall inte att det är värt det. Vad du gör är upp till dig och jag dömer ingen.
 
Jag var hos barnmorskan och fick höra hjärtljuden. 145 stadiga slag i minuten. Det ljudet alltså. Underbart. Järnvärdet har sjunkit tilll 119 från 135 så nu har jag fått öka till att ta tabletter varje dag. Snart skiter jag väl kanonkulor.
 
Jag känner mig jävligt fräsch om jag får säga det själv. Jag är noga med sömnen och sover minst 8 1/2 h varje natt. Gärna upp mot 9-10 h. Jag jobbar mycket, men inte FÖR mycket. Jag sätter numera mina gränser. Massagen hoppas jag att jag kan fortsätta med in i det sista även om foglossningen börjar kännas. Mina mammapass kommer jag nog hålla samma dag som jag åker in på BB. Vem vet.. Ungen kanske föds i Lokalen
 
 
 
Kommentera inlägget här: