saratilling.blogg.se

Jag kissade på mig!

Kategori: Bäjbi

Alltså seriöst. Redan? I de andra graviditeterna har jag i alla fall haft kontroll på blåsan in i det sista.
 
Det var imorse. Ni vet när man vaknar och är så där sjukt kissinödig, men som vanligt måste jag göra tusen saker innan jag sätter mig på toa. Mata katterna, ta fram träningskläderna. Ja, två saker då, men det räckte. Jag stod med kläderna i famnen och var på väg in på toa. Då kände jag den. Nysen. Jag hann inte reagera.
 
PROSIT!
 
Och sen kände jag hur det blev blött i troosan och därefter började det rinna längs benen. Fan vad jag kände mig kass.
 
Det här med att vara gravid är inte alltid en dans på rosor må jag tala om. Halsbränna, foglossning, nerkissade trosor, sparkar mot fifi inifrån, illamående, trötthet. Listan kan göras lång.
 
Men gudarna ska veta att jag njuter. Är så otroligt tacksam för att jag får gå igenom det här ännu en gång. Det var ju verkligen inte planerat. Jag skulle sätta in en spiral i november förra året. Nåja, det får bli detta året i stället
 
 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-01-07 | 15:42:04

    Hände mig på jobbet i v 24 😫 Tur man hade extra byxor, men fick gå troslös resten av arbetspasset 🙈 Vilken bra blogg och insta du har. Ger mkt pepp :)

    Svar: hahaha Gud va hemskt. Jag var ju iaf hemmaTack så mycket. Kul att kunna inspirera
    Sara Tilling

  • Linda säger:
    2016-03-16 | 19:44:35

    Hände mig på jobbet när jag var i 6:e månaden inför mina manliga kollegor. Och det var inte lite som kom, hela blåsan tömdes. Inte så lite pinsamt. Vad får man inte stå ut med som gravid?

    Svar: Haha. Kan ju inte låta bli att skratta. Men visst är det för hemskt?!
    Sara Tilling

  • Linda säger:
    2016-03-18 | 14:35:37

    Hemskt? Ja gud ja, dessutom började jag böla och sprang till mitt rum för att ringa min man att hämta mig. Kan skratta åt det nu men då var det outhärdligt pinsamt. Kanske var man extra känslig då som gravid dessutom.

    Svar: Man ÄR extra känslig som gravid, men jag tror jag hade börjat böla utan alla hormoner
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: