saratilling.blogg.se

Graviditetens baksidor

Kategori: Bäjbi

Den frågan får man väldigt ofta som gravid. I vanliga fall också kanske, men nu är det liksom mer inlevelse. Idag tänkte jag efter ordentligt. Alltså i det stora hela mår jag ju bra. Jag har inte ont i min rygg och foglossningen känner jag bara av när jag gjort något korkat. Att klaga hjälper inte och oftast säger jag att jag mår toppen, men eftersom detta är MIN dagbok som jag faktiskt vill läsa i för att förfriska minnen tänker jag vara ärlig. 

-Det är skitjobbigt med halsbrännan. I natt väckte den mig 23.30 och det kändes som att jag brann upp inifrån. Även i morse på gymmet när jag lagt mig ner och ställt mig upp några gånger gjorde det ont. Jävligt ont!

-Att inte kunna gå mer än 30 minuter innan jag måste pinka är väldigt irriterande. Och när man sen pissar kommer det 1/2 dl. Lönt!

-Trött. Tröttare. Tröttast. Jag vill bara sova. Jag somnade 21 igår och vaknade av mig själv 6.15 och ändå är jag nu så trött att jag inte orkar göra ett skit. Jag ligger på soffan. Helt otroligt. Jag har massor att göra, men orkar bara inte. 

-Jag har haft noll aptit de senaste dagarna. Inte på det som är någorlunda nyttigt i alla fall. Jag äter hellre knäckemackor (glutenfria) med MASSA medmandelsmör på. Också blir jag proppmätt av minsta lilla och får sjukt ont i magen. Kan hända att jag är lite förstoppad. Inte alltid jag märker det. 

-Jag kissar på mig om jag nyser och hostar för mycket. 

-Bäjbi sparkar ibland väldigt mycket som känns obehagligt och det kan hugga till neråt när man minst anar det. 

-Mitt humör är livsfarligt. Seriöst. Jag lider med min man. Jag är hemsk. HEMSK! 

-Jag snarkar. Mer än vanligt. Jag vaknar av det. Och då har jag ändå tinnitus på ena örat och en öronpropp i den andra. 

-Alla kläder sitter tight och mina gymtröjor visar numera magen. 

Okej. Jag är i vecka 25. Ni kan själva räkna it hur länge till jag ska gå så här och värre lär det ju bli. 
Men klaga. Det ska jag banne mig inte 



Kommentera inlägget här: