saratilling.blogg.se

Träningshets efter förlossning

Kategori: Bäjbi, Styrketräning

Jag länkade för ett tag sedan till en blogg som skrev om träningshets under graviditeten. Ett bra inlägg där jag höll med om mycket. 

För någon dag sedan läste jag ytterligare ett inlägg, men nu om EFTER förlossning. Att det ska kommas i form så fort ungen är ute. Att man ska komma i sina gamla kläder, m.m. Där höll jag också med om mycket då jag själv varit den som verkligen stressat för just de två sakerna. Jag menar... Att komma i sitt livs form 15 veckor efter förlossningen?? Att jag ens kunde tänka tanken och dessutom genomföra den. Ni kan läsa allt på min förra blogg http://blogg.alltforforaldrar.se/saratilling/category/15-veckors-challenge/

Jag tror dessvärre att jag denna gång anses av många den som hetsar under graviditeten och även kommer att göra det efter. Jag VET att jag kommer träna så långt jag kan innan förlossning och jag VET att jag kommer vara tillbaka i gymmet ganska så snabbt efter. 
Om jag gör det för att hetsa? 
Om jag gör det för att impa på andra?
Om jag gör det för att få en snyggare kropp???

HELL NO!!!!


Jag ÄLSKAR att träna. Jag älskar att få känna mig stark. Jag älskar att få använda min kropp. Jag mår bra av det. Ända ut i lilltån. 
Är det då att hetsa?? Ska jag då lyssna på alla andra dom helt plötsligt har en massa åsikter?

Jag vill komma tillbaka till min vanliga kropp så gott det går och så snabbt mitt liv tillåter. Jag kommer inte hjälpa min kropp med detta genom att strunta i träningen. Sen VAD jag kommer träna vet jag inte. Det får kroppen bestämma. Det blir antagligen mest aktiveringsövningar för djupa gördeln och sätet. En sak är säker och det är att jag inte kommer stressa med att lyfta tungt. Jag har en operation som väntar när jag slutat amma och tills dess kommer jag göra allt i min makt för att stärka upp mitt bäcken så mycket jag kan. 

Frågor på det?
Kommentera inlägget här: