saratilling.blogg.se

Svanskotan går av

Kategori: Bäjbi, Mammamage, Styrketräning

Jag vill bara säga Fy Skäms till de som råder kvinnor med foglossning att sluta med styrketräning och ist vila och ta promenader. 

Nu har jag suttit ner halva dagen igår och idag har jag hitintills bara gått en massa och suttit ner. Ni kan ju gissa hur jag mår. Jag har så satans ont i min svanskota och min ljumske att jag helst av allt bara vill lägga mig i sängen. Samma känsla jag fick efter att ha rest till Köpenhamn och där gått en massa. 

När jag tränar i gymmet känner jag nada. Även efteråt är jag smärtfri om jag inte gör något dumt typ lägger för mycket belastning på ett ben eller slarvar med kontrollen. Ni som följer mig på instagram ser att jag tom kör olympiska lyft. Något jag tydligen inte ska köra och absolut INTE visa i mitt flöde

Låt mig få ligga ner

Jag tror inte på det där. Inte för fem öre. Jag tror på att stärka upp inifrån och ut. Även med en tung kula på magen. Du ska självklart inte köra dessa övningar om du aldrig gjort dem förut. För dig räcker det kanske gott och väl med aktiveringsövningar och träning med endast kroppsvikt. Vi är alla olika, men sluta för Guds skull inte med styrketräningen! Ditt rörliga bäcken behöver stöd. Gör din kropp en tjänst och ge den det

KOMMENTARER:

  • Sarah Fredriksson säger:
    2016-02-21 | 10:25:41
    Bloggadress: http://sarahan.blogg.se/

    Tror det är väldigt olika för varje individ. Sj får jag ont så fort jag rör mig och blir bättre i bäckenet av vila. Sen tror jag inte på att bara ligga på sova under hela graviditeten.

    Svar: Tråkigt att höra, men i många aktiveringsövningar rör du inte på dig speciellt mycket. Du försöker få de djupa musklerna att arbeta och det gör du genom att endast aktivera dem. Jag tror ff på att detta funkar även för de med kraftig foglossning
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: