saratilling.blogg.se

Min träning i vecka 32

Kategori: Bäjbi, Styrketräning, Tilling Träning & Livskraft

Jag visar ju lite övningar då och då på min instagram @saratilling , men det är långt ifrån allt. 

Först och främst värmer jag upp i ca 3-5 min med aktiveringsövningar för djupa mage och sätet. Därefter några minuter med pinne och/eller gummiband. Lite beroende på vad jag ska träna. När det är gjort kör jag igång. I min egen lokal kör jag nästan alltid olympiska lyft. Här har jag tillgång till teknikstänger och vikter som passar just min nivå. På gymmet finns bara 20 kg och det är för tungt för mig att värma upp med. Dessutom är det inte en säker plats att slänga vikter omkring sig


När jag lyft klart avslutar jag med assisterande övningar för hela kroppen. Tex rodd, raka mark, marklyft (med syfte att bli starkare i frivändning), knäböj, m.m. I vanliga fall när jag inte är gravid kör jag 3-6 reps med så tung vikt tekniken tillåter. Nu kör jag 8-12 reps så tungt som bål och bäckenbotten tillåter. Det beror väldigt mycket på dagsform. Tränar nästan aldrig längre än 70 minuter. 

På gymmet kör jag hederlig styrketräning. Ofta 3 övningar på rad utan någon längre vila. Som idag tex

3 set 8-12 reps 
-Sittande rodd/lutande axellyft/bicepscurl stång
-Stående rodd/bellyback/bicepscurl hantlar
-Räckhäv på marken i smith/höga axeldrag i dragmaskinen/bicepscurl i dragmaskinen
-Tabata band pull aparts


Allt som allt med uppvärmning tog detta pass 65 minuter. Jag vilar kort efter den sista övningen och passar då på att knipa innan jag kör igång igen. 

Om två veckor slutar jag på gymmet och kommer då bara träna i min egen lokal. Tror jag. Har inte riktigt bestämt. Kanske jag saknar vissa maskiner för mycket och köper en extra månad. 

Jag känner mig otroligt stark i kroppen. Inte på så vis att jag tar tunga vikter. Just nu jobbar jag inte ens på 50% av vad jag brukar. Nä, jag känner mig stark på så vis att jag orkar med vardagen. Jag är för bövelen gravid i vecka 32 och masserar vissa dagar 5 kunder, jobbar 10-12 h om dagen samtidigt som jag tar hand om kidsen. Det hade jag aldrig orkat om jag inte hade den styrka jag har. Sen får ni säga vad ni vill. 


Kommentera inlägget här: