saratilling.blogg.se

Hej vecka 29

Kategori: Bäjbi

Då var vi inne i tredje trimestern och 83 dagar kvar till BF. Bäjbi väger nu cirka 1,2 kilo. Nu börjar det kännas att jag är gravid på riktigt alltså. De förta graviditeterna mådde jag riktigt bra upp till vecka 30. Denna gång får jag nog säga 29. Jag tror det är för att jag är tyngre nu. Jag har nog gått upp lika mycket som med Wilda i magen, men jag vägde 10 kg mer när jag plussade denna gång. 
 
Mitt bäcken strular en del med mig. Att resa mig upp från liggandes känns som att det ska gå av på mitten. Speciellt om jag legat en stund. Höger ljumske får jag ont i när jag småspringer (med Dixie på ridskolan) och går för brett med benen (när jag inte tänker mig för). Jag är van vid att kunna använda min kropp som vanligt och har väl svårt för att erkänna att den faktiskt förändras. Sen är jag den som inte vill gnälla för mycket heller och ber sällan om hjälp. Korkat. Jag vet. 
 
Halsbrännan har varit bättre dock. Det tackar vi för. Sen är ju magen fortfarande helt kocko, men det kommer den nog vara tills Bäjbi ploppar ut. Idag är jag dessutom sjukt förkyld och skulle helst av allt bara ligga på soffan, men det går icke för sig. Jobb i lokalen 9.30-14.30, jobb hemma till 16, jobb i lokalen 17-19, 19.30-20 jobb hemma. Glammigt liv att vara egenföretagare ändå. Vilken tur att jag älskar det.
 
Senaste dygnen har Bäjbi varit helt otrolig. Trodde du skulle sova 20 h/dygn. Pyttsan heller. Det gör inte denna unge i alla fall. Måste dock erkänna att jag tycker det är lika mysigt varje gång hon sparkar till. Förutom när hon siktar på blåsan och revbenen.
 
Jag känner mig relativit fräsch ändå. Trots att jag varit trött de senaste dagarna. Kanske inte så konstigt med tanke på att jag blev lite sjuker idag. Aptiten går upp och ner. Vissa dagar vill jag äta en hel ko. Andra vill jag ha en liten smoothie. Försöker lyssna på kroppen och ge den vad den vill ha
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: