saratilling.blogg.se

Pim 4 månader

Kategori: Pim 3-6 månader

Då jag inte hinner blogga får jag köra en månadsuppdatering om lillskiten i stället.

Igår blev alltså denna lilla skönhet 4 månader

 

När jag var gravid såg jag fram emot denna tid och nu vet jag varför. Visst att det är mysigt med en liten en, men det är tom mysigare nu. Vi har liksom lärt känna varandra nu. Jag vet vad hon vill när hon skriker.

Hon har inga rutiner så som Wilda och Dixie hade. Eller så är det jag som inte har koll. Jag tror hon sover 3-5 ggr/dag. Hon somnar liksom lite här och där denna unge.

Äter gör hon mest hela tiden tycker jag. Jag har börjat ge henne innan hon visar att hon är hungrig. Hon äter bättre då utan att stressa en massa. På tal om amningen så går det väldigt bra med den biten just nu. För någon vecka sedan skrek hon vid bröstet och jag fick locka med napp

 

På natten sover hon faktiskt bra. Visst att hon vill äta 2-4 gånger, men hon somnar nästan alltid om direkt. Oftast sover hon i sin säng fram till 4-5 och sen kommer hon över till mig. Inatt ville hon dock vara nära hela natten och då försöker jag inte ens

 

Hon är verkligen en glad bebis. Skrattar med hela ansiktet så fort man pratar med henne. Hon är nöjd. Kan ibland få lite dåligt samvete för att hon får hänga med i mitt tempo, men så länge hon äter och sover som hon ska och är glad så lägger jag samvetet på hyllan

 
Idag var vi på BVC. 5830 gram lätt och 60 cm kort. Det är ingen stor tjej, men alldeles perfekt ändå. Jag blev mest glad över att hon följer sin nya kurva vilket betyder att jag kan fortsätta helamma. Jag är inte alls sugen på att introducera mat för henne. Hon känns ju alldeles för liten för det. Kan inte fatta att jag gjorde det med Wilda. Nä du Pim.. Du får allt vara en liten bebis en stund till
Kommentera inlägget här: