saratilling.blogg.se

Tillväxtultraljud vecka 37+5

Kategori: Bäjbi

När jag var hos Ingela på MVC sist kom vi överens om ett extra ultraljud. Hon var egentligen inte orolig då hon kände en bebis på nästan 3 kg. Däremot kunde hon inte mäta SF-måttet ordentligt och eftersom det ska skrivas in i journalen ville hon ändå kolla med förlossningen. De sa väl egentligen samma sak, men vi bokade en tid. 
 
Jag har valt att vara tyst om det för att inte oroa någon i familjen och för att undvika kommentarer som "Det är för att du tränar för mycket"
 

Bäjbi mår alldeles utmärkt i magen. HON ligger på ca 2800-2900 gram och har ett huvud med en diameter på 9 cm. Hjärtat slog på bra, jag fick se magsäcken och så även McDonalds-M:et. För er som undrar vad det är så är det blygdläpparna som ser ut som just det där gula M:et. Alltså ÄR det en flicka. 
 
Hon hade fett lagrat runt magen vilken tydligen tyder på en bra miljö i magen och att hon bunkrar upp inför vad som komma skall. Vi kunde se huvudet väldigt bra pga mycket fostervatten (vad det nu betyder). 
 
Och eftersom även denna bebis ska ligga runt 3300 gram vid födsel blir det först om 18-19 dagar jag föder. Punkt slut!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-04-12 | 15:43:52

    Det där med vikten får man dock ta med en nypa salt. Samma dag som min bebis beräknades väga ynka 2300g så kom det ut en bebis på 2615g. Inte så stor men bra mycket större än va dom trodde 😊 skönt att allt verkar bra med din flicka 💓

    Svar: Så klart, men barnmorskan tippade så samma vikt och mina andra två har legat runt samma så jag tror på den vikten
    Sara Tilling

  • Trees, mamma i London säger:
    2016-04-12 | 19:36:31
    Bloggadress: http://mangofisk.se

    Vad skönt att få det bekräftat att allt ser bra ut :) :)
    Sist sa min bm att min bebis är snäppet större än den "borde" vara vid v36. Vi får väl se hur lätt den kommer ut helt enkelt ^^ Men som hon ovan säger, man får ta det där med vikten med en nypa salt!
    Älskar det faktum när man börjar räkna ner och använder DAGAR istället för veckor :D
    Kram och lycka till!

    Svar: Fast veckor hade nästan passat mig bättre just nu hahaha. Inte riktigt redo
    Sara Tilling

  • Linda HolEriks säger:
    2016-04-12 | 20:58:10
    Bloggadress: http://holen666.blogg.se/

    Skönt att allt såg bra ut! Då är hon snart här hos er! Har ni något namn ni funderar på än då?

    Svar: Oh ja. Namnet är bestämt sedan länge, men det håller vi för oss själva ett tag till 😊
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: