saratilling.blogg.se

2 minuter hos ortopeden

Kategori: Crossfit, Rehab, Styrkelyft

Exakt så länge var jag inne hos ortopeden i Ängelholm. En tid jag väntat på i över 5 månader. Jag var nämligen tvungen att avboka första tiden och då fick man så snällt ställa sig sist i kön igen. 
I vilket fall.. In kom jag. Förklarade problemet lite hastigt. Han bad mig lyfta armen med och utan motstånd och sa
Du skickas till MR.
Jaha. När?
Ja, om si sådär 2 månader. 
Han var väldigt stressad och försökte få ut mig illa kvickt ur rummet. Jag blev mest chockad och när jag frågade vad jag skulle göra fram till dess fick jag svaret
Träna. Gör det som inte gör allt för ont. Det som gör ont. Träna inte det.
Fy fan vilken smart gubbe!
 
Lite knäckt var jag allt igår, men inte tillräckligt. Jag hämtade hem ungarna och drog till boxen lite tidigare för att hinna träna innan jag skulle hålla pass. Eftersom han gav mig tillåtelse att träna det som inte gjorde allt för ont testade jag på att hänga mig i räcket. Lite rädd för att dra mig upp, men 1 2 3 och UPP. Och ner. Och UPP. Och ner. 10 gånger för att vara mer exakt. Det var ju det jag sa att jag skulle klara när jag kom tillbaka efter rehab. Inte fy skam för att inte gjort dem på flera månader.
 
Idag körde jag mina böj. 6x2. Sista omgången för denna vecka
 
 
Gött att de redan känns lättare. Jag vet ju vilka framsteg jag gjorde förra omgången och hoppas på liknande denna gång. Skam den som ger sig
 

KOMMENTARER:

  • Petra säger:
    2014-08-29 | 21:37:48

    Sara,du är verkligen en kämpe.
    jag beundrar dig.
    Du har varit med om svårare saker än så här så du kommer fixa det här lätt! (Menar inte att förminska det du är med om nu alltså! Men så försöker jag tänka, har jag fixat svårare saker fixar jag det och det)

    Jag hoppas att du ska få MR fort och att det kommer visa sig vad det är så du får hjälp :)

    Kram

    Svar: Tack vännen. Jag SKA fixa det. Ny sjukgymnast på onsdag. Hoppas hon kan hjälpa =)
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: