saratilling.blogg.se

En spontan utekväll

Kategori: Allmänt babbel

Jag skulle inte gå ut. Jag hade bestämt mig. Låg och kollade film när det började rycka i fingrarna. Sen fötterna. Sen benen. 

Så jag fick nog. Brorsan tyckte jag skulle hoppa upp ur soffan och i partykläderna. Sagt och gjort

(null)

Fick sällskap och allt. Trodde jag. Hon bangade i sista sekund, men inte jag. 

Med skumpan i magen drog jag ner till Tivoli. Det var sista kvällen de hade öppet i vinylen innan de nya ägarna tar över. Vad som händer nu vet ingen. Jag hoppas så att det får förbli samma känsla som det alltid varit. Har alltid älskat den baren och vill spendera fler uterundor där. 

Jag var ensam. Kände inte en kotte och som jag njöt. Någon försökte ragga, men när jag började prata om mina barn försvann de rätt snabbt. Bra det där alltså.
Jag avslutade alldeles för sent på Pl och tog taxi hem vid 2.40. 

Idag är jag sliten, men hade kul och det var värt det. Om 2 veckor kanske det smäller igen...
Kommentera inlägget här: