saratilling.blogg.se

Plastikoperation

Kategori: En del av mig

Jag vet att det inte är något man pratar om. Sitt underliv. Det är tydligen pinsamt. Vilken tur att jag inte är som alla andra då. För jag tycker banne mig att detta är något viktigt. 

Jag har fött 3 barn. Efter mitt första fick jag stora komplikationer då hon drogs ut med sugklocka då jag inte ens var fullt öppen. Jag har skrivit om förlossningen i min andra blogg  
Jag har även medverkat i Förlossningspodden där jag pratar om det "pinsamma". 

Det är kanske inte det första man berättar om sig själv; Hej. Jag heter Sara och jag har en prolaps av främre och bakre slidväggen

(null)

Jag tänker inte gå in på detaljer idag. Det har hag gjort så många gånger förut, men det finns en anledning till att jag gick till gyn idag. 

Jag fick en manlig undersöksperson. Det rörde mig inte i ryggen. Jag kände mig inte ens obekväm när jag låg där med spretade ben. Snacka om att vara avtrubbad. 

Han sa direkt att jag kunde få en plastikoperation och jag fick själv bestämma om jag vill göra både fram och bak. Jag vet att det finns risker med att göra båda samtidigt, men jag chansar. 

Jag får tid inom 3 månader om jag vill, men känner att jag måste vänta tills mitt företag flyttat. Förhoppningsvis blir det i slutet av april-maj någonting. 

Har ni några frågor får ni höra av er. Jag svarar så gärna så. Önskar fler kunde berätta om sina problem så kanske det inte hade varit så krystat...

KOMMENTARER:

  • Renée säger:
    2017-12-01 | 10:46:40

    Vad skönt att bollen är i rullning igen och att du vet att du kan få hjälp. Jag håller tummarna. Känner igen den avtrubbade känslan när man bara är glad att man får hjälp o fullständigt skiter i att det är en man som står där o tittar.

    Svar: Trodde aldrig det skulle vara ”så lätt” om man säger som så, men de har verkligen tagit mig på allvar båda gångerna jag varit där
    Sara Tilling

  • Cecilia Folkesson säger:
    2017-12-01 | 11:36:40

    Så bra att du pratar om det :) bra jobba och härligt att du fick hjälp! Kram

    Svar: Tack vännen
    Sara Tilling

  • Sofie säger:
    2017-12-02 | 13:48:18

    Hur ska de laga framfallen? Sätter de in nät? Hur har de undersökt? Jag väntar på utredning och jag är övertygad om att jag har precis samma diagnos som du.
    Hur funkar det för dig att träna nu?

    Svar: De kommer laga med nät och jag kommer sövas ner. Detta sker på dagkirurgi i Ängelholm.
    De utredde vaginalt båda gångerna och såg att både främre och bakre väggen behövs lyftas. Framför allt den främre.
    Livmodern sitter på plats som tur är.
    Det funkar fint. Då har jag aldrig några problem. Vardagen med hård mage är värre. Den måste hela tiden hållas i trim annars får jag väldiga problem
    Har du undersökts?
    Sara Tilling

  • Sofie säger:
    2017-12-03 | 22:01:52

    Jag ska på ett första besök till Karolinska i Huddinge imorgon. Då ska jag träffa en barnmorska och senare förhoppningsvis en läkare där på Bäckenbottencentrum. För mig funkar inte att löpträna eller hoppa hopprep, då läcker jag eftersom den främre väggen inte kan hålla blåsan på plats. Jag märkte när jag gjorde tunga pressar och tunga knäböj att det blev värre och väggarna buktade mer så nu kör jag inga tunga vikter ovanför huvudet eller tyngre knäböj än 30 kg. Får köra frontböj med lättare vikter istället. Övningar med för mycket buktryck är inget för mig.
    Men i vardagen är det mest toabesöken som är jobbiga, precis som för dig.
    Jag födde mitt tredje barn för tre månader sen men skadorna fick jag när min yngsta son föddes, för 6,5 år sen.
    Jag saknar löpningen något enormt. Det var min grej men funkar inte längre. Köpte mig en MTB och älskar det men det är egentligen bara ett substitut för löpningen. Men man får hela tiden hitta nya vägar. Att sluta träna är inget alternativ. 😊

  • Sofie säger:
    2017-12-03 | 22:01:54

    Jag ska på ett första besök till Karolinska i Huddinge imorgon. Då ska jag träffa en barnmorska och senare förhoppningsvis en läkare där på Bäckenbottencentrum. För mig funkar inte att löpträna eller hoppa hopprep, då läcker jag eftersom den främre väggen inte kan hålla blåsan på plats. Jag märkte när jag gjorde tunga pressar och tunga knäböj att det blev värre och väggarna buktade mer så nu kör jag inga tunga vikter ovanför huvudet eller tyngre knäböj än 30 kg. Får köra frontböj med lättare vikter istället. Övningar med för mycket buktryck är inget för mig.
    Men i vardagen är det mest toabesöken som är jobbiga, precis som för dig.
    Jag födde mitt tredje barn för tre månader sen men skadorna fick jag när min yngsta son föddes, för 6,5 år sen.
    Jag saknar löpningen något enormt. Det var min grej men funkar inte längre. Köpte mig en MTB och älskar det men det är egentligen bara ett substitut för löpningen. Men man får hela tiden hitta nya vägar. Att sluta träna är inget alternativ. 😊

    Svar: Håller tummarna att du får den hjälp du behöver. Vi ska inte behöva ha det så här!!!
    Som du skriver. Hitta alternativa övningar. Det är inte det roligaste, men huvudsaken är att man rör på sig
    Sara Tilling

  • Lorna Petty säger:
    2021-06-14 | 16:21:04

    Do not pay for any further ads until you've seen this first: http://bit.ly/your-ad-posted-on-1000-sites-now

  • Tosha Burhop säger:
    2021-11-03 | 10:45:30

    Here's 20 ways to get free web traffic from Google: https://ai6.net/Q7i5GH

  • Theo Hammons säger:
    2021-11-05 | 11:48:56

    I recently compiled a list of websites where you can advertise your business for free! Check it out: https://urlday.cc/bpz88

  • Elinor Beahm säger:
    2021-11-08 | 15:48:25

    Here is a list of sites where you can post free ads: https://ai6.net/zXWblo

  • Trent Fults säger:
    2021-11-11 | 04:25:05

    Scam? Most business opportunities are for sure. This is why I put together this list of ones that aren't. No upfront fees, no BS. Grab the guide here :https://cutt.ly/NRoF9OO

  • Cortez Staley säger:
    2021-11-18 | 13:59:36

    Automatic ad submitter - get continuous traffic from thousands of ads. Post your site now: https://ai6.net/5T1AVJ

  • Janet Crespin säger:
    2021-11-23 | 13:25:52

    I was just looking at your ad on www.neweggads.xyz and was wondering if you still offer the $100 price plan? https://ai6.net/2UZNtE

  • Bill säger:
    2021-11-30 | 23:22:50

    Do you offer any advertising on your site?

Kommentera inlägget här: