saratilling.blogg.se

Pim 6 månader

Kategori: Allmänt babbel

Tänk att du redan blivit ett halvår. Samtidigt som det känns som att tiden springer iväg så känns det som att du alltid funnits hos oss
 
 
Du är fortfarande en riktigt glad liten skit. Du är nöjd så länge jag eller någon annan för den delen är i närheten av dig. Sen om du ligger på golvet, sitter i sittern eller vagnen det bryr du dig inte så mycket om. Skriker du så är du trött eller hungrig
 
 
Jag har kommit på att du äter mer när du är lite orolig och går igenom en utvecklingsfas. Då gärna varannan timme dygnet runt. Detta betyder att vi då sover lite sämre, men som tur är så somnar du om så fort du fått käk.
 
På tal om mat. Den avvaktar vi med. Nu har du fått smaka lite banan, potatis och avokado. Du fattar grejen, men är måttligt road. Mammas bröst är bäst. Därför har jag nu bestämt att vi börjar med riktig mat först efter resan. Då slipper vi oroa oss för magont.
 
 
Krypa eller sitta är du inte heller allt för nyfiken på. Antagligen för att du är så pass nöjd som du är. Några rutiner har vi inte heller. Du äter och sover när du vill. Där har jag inget att säga till om inte, men det går mer och mer åt att du vill sova en gång vid lunch och en gång runt 5-tiden.
 
Däremot somnar du aldrig senare än 20. Äta på natten vill du alltid göra, men för mig gör det inget. Jag njuter av att ha dig nära och vi somnar ju alltid om direkt
 
 
Du skrattar mer och mer och tycker det är kul att leka tittut. Bäst är dock när vi sjunger barnsånger. Då skiner du upp direkt. 
 
Jag har ingen aning om vad du väger och mäter. Det får vi reda på först om 2 veckor, men det går ingen nöd på dig. Så mycket vi jag
 
Kommentera inlägget här: