saratilling.blogg.se

Pim 1 månad

Kategori: Pim 0-3 månander

Jag suger på att blogga tydligen. Jag har inte riktigt tid om man säger som så. Jobbar 75% (vissa dagar 100 om jag ska vara helt ärlig), tar hand om liten bebis och några dagar är jag helt själv med alla kidsen. Ja, jag är på gränsen till sammanbrott ibland, men jag repar mig fort. Speciellt när jag inser hur bra jag har det. 

Skit i mig nu! Pim är en glad liten skit. Det tror jag de flesta håller med om. Jo, hon gnäller, men aldrig så pass att jag måste gå runt och hoppa och vagga henne. Hon blir nöjd om hon får ligga på vårt bröst och träna nacken


Hon sover lite sämre om nätterna just nu, men tror det är en kombination sv värmen och magont. Jag åt tacos hela helgen och mörk choklad. Det sägs att di små kan reagera på det där. Men gott var det. Sen ska jag nog inte klaga. Det är en enda natt hon hållit mig vaken och inte varit nöjd


Hon väger nu 4270 gram och är 52 cm kort. Hon fick godkänt av läkaren som gav henne extra beröm för att hon var så stark. 

Äter gör hon bra. Hur noga gånger per dag och hur ofta har jag ingen som helst aning om. Hon får tutte när hon ber om det helt enkelt. Med sömnen är det detsamma. Dock har jag märkt de senaste dagarna att hon tar två längre sömnstunder som varar några timmar. Däremellan blir det lite powernaps, men hon brukar hålla sig vaken 3 h i sträck. 

Här kan ni se bilder på Wilda och Dixie på deras 1 månadsdag

Wilda
Dixie
Pim


Kommentera inlägget här: