saratilling.blogg.se

När tankarna vill ta över

Kategori: En del av mig

Vissa dagar får jag kämpa lite hårdare. Jag behöver inte må dåligt för att det ska "hoppa" på mig. Tankarna gör allt för att vinna och i vissa stunder vill jag bara ge upp.
Idag är en sån dag och idag ska jag stanna i känslan. Jag tänker inte springa ifrån den. Jag tänker inte ge efter.
Det är bara en känsla. Det är bara tankar. 
Jag är själv med barnen hela kvällen. Kanske det som triggat igång. Kanske är det för att jag inte riktigt är nöjd i mig själv. Att jag har jobbat för mycket. Att jag är lite trött. Kanske är det det ena. Kanske det andra. Kanske allt tillsammans. Det kvittar. Jag behöver inte veta. Det är inget som kommer hjälpa mig ändå. 
Jag ligger nu med Pim på bröstet och njuter. Jag har ätit en stor portion äggröra och hoppas att det ska lugna ner själen något. En alkoholist måste hålla sig ifrån alkohol för att inte få återfall. Likaså gäller knark för en narkoman. Jag måste liksom äta och såna här dagar kan allt trigga. 

Jag skriver för att det hjälper mig att ventilera. Ingen behöver egentligen läsa. Jag vill inte ha någons medlidande. Det är inte synd om mig. Jag är inte sjuk. Jag behöver bara ändra på mina tankar och det gör jag just i detta NU

KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2016-06-18 | 19:42:59

    Du behöver inte förklara varför du skriver. Det är helt och hållet upp till dig. Jag tycker du är strong som vågar berätta så öppet och är övertygad om att det hjälper många andra med sina problem ❤️

  • Anna mamma till Vincent och Alex säger:
    2016-06-19 | 22:03:16

    Bra inlägg. Stor kram!

Kommentera inlägget här: