saratilling.blogg.se

Man glömmer lätt bort

Kategori: En del av mig

Hur ofta jämför man sig inte med andra? Även om jag för tillfället är helt ok med mig själv så vill jag alltid se mer vältränad ut. Så är det bara. Jag älskar muskler, men det som lätt glöms bort är att jag allt som oftast inte har riktigt samma förutsättningar som dem jag tittar på. 

Det första är åldern. Jag som 34-åring har inte samma spänst i kroppen som 18-åring. Det är bara att inse. 

Sen har vi det här med att jag fött två barn. Behöver inte göra allt för mycket med kroppen, men efter min första graviditet passade inga av mina kläder längre trots att jag gick ner alla gravidkilona. Den förändrades helt enkelt


Dessutom har jag haft turen att få två barn efter mina graviditeter (det är inte alltid så självklart), men dem, min man och ett eget företag kräver sin lilla tid. Ett planerat träningspass får väldigt ofta planeras om eller så blir det inte av alls. Jag prioriterar min egen träning högt, men ibland kommer faktiskt något i vägen. Typ livet.  

Ätstörningen har självklart satt sina spår. Många många år av självsvält varvat med hetsätande fuckar upp systemet. Min ämnesomsättning funkar fortfarande inte normalt och vet faktiskt inte om den kommer göra det igen, men det är bara att gilla läget och göra det bästa av situationen. 

Summa sumarum. Att jämföra sig med andra är ren idioti. Vi är alla olika (vilken jävla tur!) med olika förutsättningar. 

Denna vecka som gått har jag rensat i mitt instagramflöde. Bort med sånt som triggar igång ångest och in med mer inspiration och glädje. Vad exakt det är väljer jag själv

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-08-21 | 09:15:53

    Min vän Sabina skrev ett inlägg på sin insta om att du sökte någon som höll i träning inriktad på mammor! Lunda Karlsson på inpuls i Luleå arbetar med detta! Hon finns på Instagram under namnet SAALSKAD

    Magda

  • Anonym säger:
    2015-08-21 | 09:17:06

    Linda Karlsson heter hon inget annat / Magda

Kommentera inlägget här: