saratilling.blogg.se

Angelica Brage

Kategori: Crossfit, Styrkelyft

Jag är lyckligt lottad. Jag får gå på utbildningar som är så sjukt roliga och givande. Jag njuter av varje sekund och suger åt mig som en liten svamp.
 
Igår var det dags för starka brudar att visa vad vi gick för. Crossfit Helsingborg (läs jag) anordnade ett litet evenamang för endast tjejer. Vi bjöd in en brud starkare än Pippi Långstrump. Damer och herrar: Låt mig presentera Angelica Brage. Vilken tjej!
 
karisma
 
Man kan ju nästan tro att jag fjäskar, men en sådan utstrålning, ödmjukhet, värme och glädje är det sällan jag stöter på. Hon peppade oss alla, såg till att var och en fick hjälp och gav tips, var pedagogisk, gick igenom lyften väldigt nogrannt och fördjupade sig lite i att "klitta" stången
 
Fia klittar stången lite väl mycket
 

När det kom till knäböj lärde jag mig inget nytt i hur jag ska coacha. Där har jag rätt så bra koll. Däremot fick jag lite tips om mina egna böj. Det är ju inte direkt min bästa övning. Det största felet jag gör är att jag inte tar i. Jag mesar.
Idag fick jag nöja mig med 85 kg. Ändå rätt nöjd med tanke på att jag inte varit uppe på några tyngre vikter på väldigt länge. Borde vara jävligt glad att jag faktiskt KAN böja med tanke på att jag inte kunde göra det på två månader pga min satans axel. Så...
 
rörlighetstest
 

Marklyft lärde jag mig lite mer om. Detta är en övning jag fått lite gratis då jag jobbat i stallet och därför tänker jag inte så mycket. Jag bara gör. Som sagt. Klitta stången och tryck mer med benen. Gick ihop något med fötterna också. 
Här blev det pr. 122,5 kg. Inte det vackraste, men det var ett maxlyft och det kom upp. BOOM!
 
Nu ska jag boka in ett telefonmöte med Angelica. Jag hade kunnat göra det på plats, men efter en lång dag i boxen var jag mer sugen på att åka hem till mina små monster som farmor varit snäll och passat halva dagen. 
Jag ska få ett upplägg på 6-8 veckor för att bli bättre. OCH starkare så klart. Vi kommer samlas igen dem som vill och köra en maxdag. För visst vill vi se resultatet vi alla jobbar så hårt för..?
 
Summa sumarum: Riktigt riktigt roligt och lärorikt. Har du chnsen att gå på hennes workshop. Just fucking do it!
 
 
 
Kommentera inlägget här: