saratilling.blogg.se

Vegetariskt

Kategori: En del av mig, Kost

Jag äter mindre och mindre kött. Det lockar inte längre, men någon vegan kommer jag aldrig bli. Skulle aldrig kunna byta ut mina älskade ägg. Mjölkprodukter äter jag också en del. Mitt kasein och numera keso vill jag ha kvar.
 
Just nu blir det mycket svamp och olika bönor som åker ner i kistan. Idag gjorde jag kesoröra (keso med ägg och pofiber) serverad med stekt svamp (man hittar ju allt i den där frysdisken numera) och edamebönor. Sjukt gott
 
alltid morot och tomatpesto. ALLTID!
 
Det märks att jag inte tränar lika hårt längre. Har inte alls samma aptit. Rätt skönt att slippa gå och vara hungrig konstant. Jag har fortfarande mina dagar då jag vill äta som en häst. Och då gör jag det. Det finns verkligen inga konstigheter med mat längre.
 
Min mamma var lite orolig förra veckan då jag skulle vara själv på helgen. Om ni bara visste hur skönt det var att kunna lugna henne och säga att det inte längre är någon fara. Utan att ljuga. Utan att känna någon rädsla. Tänk att jag kommit så långt...
 
Kommentera inlägget här: