saratilling.blogg.se

Att vara en bra mamma

Kategori: Allmänt babbel

Den perfekta mamman. Finns hon?
 
Ja, det gör hon banne mig. DU är den perfekta mamman för just DINA barn! 
 
Det är inte lätt i dagens samhälle. Även om det kanske inte pratas högt om det så finns ändå pressen där. Att jag ska vara så jäkla bra hela tiden. Eller.. Det ska göras på ett visst sätt rättare sagt.
 
Ät ekologiskt.
Jobba inte för mycket, men tjäna en bra lön. Gör gärna karriär.
Hämta inte barnen sist på förskola/skola. Helst innan kl 16.
Åk till varmare breddgrader på vintern.
Ut i skogen med barnen.
Åk till badhus.
Ha de bästa kalasen.
Klä dina barn i det senaste modet.
Baka.
Laga maten från grunden.
Barnen måste ha minst en fritidsaktivitet.
Du ska vara vältränad. 
Klä upp dig dagligen.
Ha ett fint boende.
Du tränar med pt.
Ät inget onyttigt.
 
Jag är kanske ensam om att känna pressen. Även om jag ignorerar den för det mesta och gör det som jag och mina barn trivs bäst med så knackar den på min axel.
Jag kan få sån fruktansvärd ångest när jag tänker på att jag inte varit på ett badhus detta året. Jag bakar knappt. Det senaste modet har jag inte råd med. Inte heller ekologiskt hela tiden eller att resa. Laga mat från grunden hinner jag inte alla dagar och mitt boende ser ofta ut som kaos. 
Vältränad är jag enligt vissa och jag kan väl säga att jag gjort karriär, men visst fan jobbar jag för mycket. Barnen har aktiviteter, men jag går rundor i mjukisar. Träna med pt hinner jag inte. Jag är glad att jag får till träningen över huvud taget just nu. Jag hämtar oftast innan kl 16 trots att jag inte jobbat klart och kalasen har vi numera på ett lekland. 
 
Det är inte lätt alltså. Att vara förälder. Eller??
 
 
Kommentera inlägget här: