saratilling.blogg.se

Dag 2

Kategori: Resa

Den där sömnen blev dock inte allt för lång. 01.30 bestämde sig Pim för att vakna. Kort därefter joinade Wilda och Jon. När klockan var lite över 2 gav vi upp. Lika bra att tända och slå på tv:n. Nu vaknade även Dixie.
Jag gick ner och fjäskade till mig en laddare till telefonen, tog en låååång dusch och sen fjäskade jag till mig lite kaffe. Frukosten serverades först klockan 06.30 och om jag skulle stå ut var kaffe ett måste

Vi packade om och la fram allt till som skulle användas till dagen och efter en lång väntan var det äntligen frukost. Som tur var fanns en müsliblandning med dadlar och russin och min mage kom igång litegrann med det och en jäkla massa kaffe.

Med mat i magen och 3 h sömn i kroppen begav vi oss mot centralen för att möta upp de andra. De hade inte heller fått någon sömn, men där var det ett brandalarm som hade gått av mitt i natten som gjorde att de inte fick så mycket sömn. De fick evakuera och allt stackarna.

Nu väntade en tågresa på 4 h. Jag trodde jag skulle somna, men när man inte träffat sin syster och hennes barn på väldigt lång tid har man liksom inte riktigt tid med sånt där. Pim sov som en stock och jag anade vad som skulle vänta när natten väl kom. Även Dixie somnade i mitt knä. Wilda däremot höll sig vaken. Det visade sig till slut att hon skulle hålla sig vaken i 17 h innan hon skulle kasta in handduken

Vi kom fram till Muswellbrook och vi kunde göra oss hemmastadda i huset vi sett så många gånger på bild och på Skype. Vi blev påhälsade av olika papegojor, men även pissmyror. Som jag så klart lyckades trampa på. Tänk er ett bi gånger 100. Typ. Fy satan vad det gjorde ont. Det var som att få stelkrampsspruta i 1 h.

Resten av dagen tog vi det bara lugnt. Barnen lekte i vatten på gräsmattan och vi vuxna chillade och lagade mat. Jag sa god natt 19.30

Kommentera inlägget här: