saratilling.blogg.se

Blir så arg på mig själv

Kategori: En del av mig

Vissa dagar får jag kämpa mot mina hjärnspöken som helt plötsligt får för sig att dyka upp. Var de kommer ifrån vet jag inte. Igår var en sån dag. Ingenting var annorlunda mot någon annan dag. Jag hade vilodag från träningen, men det har jag ju 1-2 gånger i veckan annars också och det brukar gå bra. 

Jag vill skriva om det för att lätta på trycket. Det är så jag funkar. 

Hela eftermiddagen och kvällen tryckte jag ner mig själv. Tankarna snurrade i min skalle, men jag gjorde mitt bästa för att hålla de där. Det funkade tills min man kom hem och vi hade ätit middag. Då kom tankarna även ut verbalt. Jon är bäst när jag börjar. Han vägrar att prata om det då han vet jag bara går igång. Han säger bara att jag är knäpp och att imorgon är en ny dag. Och så är det ju. Det är en liten ångestattack som jag måste hantera. Att slå bort den fungerar inte. Det vet jag. 

Jag har fått lära mig på kraniosakralbehandlingar att stanna i den. Att känna, men ibland är det för svårt på egen hand

inte ens denna lilla kan få mig på andra tankar när det startar

Jon hade rätt. Idag är en ny dag och jag mår skitbra! Jag känner mig stark i både kropp och knopp. Träningen gick bra och jag känner mig fin. Det ör kanske den sista punkten som är lite jobbig emellanåt. Jag kan inte riktigt acceptera att det nyss legat en bebis i min mage och att den förändrats. Inte de dagar jag får ångest i alla fall. Idag tycker jag att den är vacker och jag är stolt över mig själv. 

Jag får helt enkelt bara tillåta mig att ha de där dagarna, men jag tror nog att jag ska boka en behandling inom snar framtid

KOMMENTARER:

  • Sanna säger:
    2016-05-22 | 14:36:34

    Tycker du är stark och en bra inspirationskälla!! Ibland är det också sunt att bli ledsen så man kan gå vidare.

    Svar: Tack
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: