saratilling.blogg.se

Hej vecka 37

Kategori: Bäjbi

4 veckor kvar. Skrämmande. Nu kan hon egentligen komma när som, men jag är inte redo för det där än. I alla fall inte psykiskt. Jag har inte ens hunnit tänka på förlossningen. Jag har inte skrivit klart mitt förlossningsbrev. Kanske borde göra det nu då. Jepp, skriver upp på to do. 

Jag mår relativt bra. Lite smått stressad bara. Sjukt mycket att göra på jobbfronten. Kul så klart, men när telefonen plingar i ett och jag inte hinner svara på mail och meddelande blir det lite för mycket. Folk börjar visst inse att jag snart ska vara ledig och vill bli tränade och masserade. Försöker att avsätta ledig tid på dagen, men går så där. Denna och nästa vecka. Sen jäklar lovar jag att dra ner på tempot. 

Jag var på MVC igår. Blodvärdet hade gått ner från 126-118 på 4 veckor. Mitt eget fel. Har slutat med järntabletterna, men lovade Ingela att ta dem i alla fall varannan dag nu. Lite apelsin till det och mer blodkorv så ska ni se att jag är på fötter inom en vecka. Blodtrycket var som vanligt 110/60. SF-måttet var däremot oförändrat så det blir en extrakoll redan nästa vecka. Jag är dock inte orolig, men lika bra att kolla en extra gång. 

Halsbrännan är bättre. Kaffet var nog sören boven ändå. Aptiten går upp och ner. Idag blev min lunch ett Swebar, men det käkar jag förhoppningsvis igen imorgon. Lite svårt när man inte vill ha mat dock. Jag sover som en kratta. Drömmer om jobbet hela jävla natten. Misstänker stress. Vill inte ens gå och lägga mig. Får ångest redan innan jag somnat. Vet ju hur det blir. Just därför måste jag snart få lite ledigt mitt på dagen så att jag kan vila ikapp. 

Kroppen mår skitbra. Tränar 4-5 pass i veckan och kan köra på relativt bra. Vissa pass blir bättre. Andra sämre, men det gör inte så mycket. Bara jag får hålla igång så är jag nöjd. Och nej. Jag kommer inte sluta träna nu. Så var det sagt!

Magen..? Den växer, men det är fortfarande inte helt otympligt som tur är



Kommentera inlägget här: