saratilling.blogg.se

Triss i tjejer

Kategori: Bäjbi

Jag var själv 99% säker på att det var en liten flicka. Jag mår ju precis som med Wilda. Dessutom visade både bikarbonattestet och hålla vigselring över magen i ett snöre (cirklar för min del) att det var en flicka. Lite häftigt ändå.
 
Jag fick komma till en läkare idag då alla barnmorskor var fullbokade. Han var helt underbar. Kollade så otroligt noga på allt och berättade in i detalj vad han såg hela tiden. Tom tösabitens överläpp. Allt såg helt normalt ut och jag var sjukt lättad.
 
Han fick kämpa lite med att komma i rätt vinkel på hennes huvud för att kunna se hjärnan så då frågade han om han sagt något om könet. 
Jag måste ändå vänta på att bebisen ska vända sig rätt så nu kan jag passa på att utforska den nedre delen i stället.
 
Först såg vi bara navelsträngen som slingrade sig så fint mellan Bäjbis ben, men sen lyckades han komma rakt uppifrån och kunde se hela bäckenet och båda benen. Där fanns liksom inget mer. Typ ett hål såg det ut som.
Ja, om ni ställer mig mot väggen och måste svara så... Då måste jag nog säga flicka, sa han väldigt ironiskt. Det var alltså inget snack om saken. Han försökte inte ens kolla mer
 
 
Bilderna la han inte så mycket energi på och jag kunde inte bry mig mindre. Han sa att utskrifterna ändå blir så dåliga och tyckte att man skulle ha med sig ett eget USB-minne. Härlig kille alltså. Jag fotade skärmen medan jag låg där. Vilken underbar känsla alltså.
 
Nu ska jag bara njuta av denna tid vi har kvar, men först
 
S E M E S T E R!!!!

KOMMENTARER:

  • Paulina D säger:
    2015-11-30 | 21:56:09

    Så roligt!!! 😃 och skönt att allt stod rätt till, det är ju trots allt det viktigaste! Min magkänsla sa flicka från dag 1. Bikarbonattestet och vigselringen säger också flicka. Men säker kan man aldrig vara så vi får väl se vad som tittar ut 😝

  • Sarah Fredriksson säger:
    2015-12-02 | 20:39:09
    Bloggadress: http://sarahan.blogg.se/

    Åh vad häftigt stort grattis. Jag hoppas också på att få veta kön vid ul. Har ju två pojkar sedan innan så det blir väl en till. :)

Kommentera inlägget här: