saratilling.blogg.se

Vardagen

Kategori: Allmänt babbel

Det har varit allt annat än lugnt sen vi kom hem från Sri Lanka. Jag tyckte att jag hade läget under kontroll, men hade visst missat några saker. 

Jag försöker att inte stressa upp mig, men till slut går det till en viss gräns där man bryter ihop. Så var det i fredags. Både jag och barnen låg i sängen och grät i kapp, men det lutade med att de tröstade mig. Väldigt bra att visa känslor för barnen tycker jag även om det blev lite väl mycket denna gång


Jag tog mig samman och bestämde mig för att lägga det åt sidan. Fanns ändå inget jag kunde göra åt saken när det väntades julfirande. 

Idag däremot. Idag ska det pysslas. När vi fått i oss frukost allihop drar vi hem och börjar maskera barnens rum och sen ska det geundmålas. Därefter ska jag till lokalen och beskära golv. Förhoppningsvis får jag hjälp av farfar, men annars löser jag det själv. 

När det är gjort hoppas jag att rummet är torkat och att jag kan måla resterande. Annars ger jag mig på all tvätt som ska vikas in. Jag vill även få upp hyllor i barnens garderob för bättre förvaring. 

Åh. Det är så mycket jag vill, men tiden räcker inte till...
Kommentera inlägget här: