saratilling.blogg.se

Dixie 6 år

Kategori: Flickorna

Så mycket känslor i denna lilla kropp just nu. Fast du är ju faktiskt inte så liten längre. Jag vet inte hur måna centimeter du växt detta året. Jag tror både du och din storasyster kommer växa om er mamma
 
 
Morgontrött har du alltid varit och nu är du verkligen svårväckt. Arg som ett bi blir du dessutom. Jag får locka med fina kläder för att du ska gå upp. Just kläder betyder mycket för dig. Du vill alltid känna dig fin och det är något jag aldrig kommer ta ifrån dig. Så många gånger vi fått byta kläder på morgonen.
 
Du är som syrran din och äter väldigt små portioner och du känner aldrig att du är hungrig. Det är något vi märker på dig när du börjar skrika och gråta för minsta lilla. Då får man trycka i dig det första man hittar för att du ska få upp blodsockret lite
 
 
Nu går du i förskoleklass och du har varit lite tveksam till det hela, men det går bättre och bättre. Numera går du in i klassrummet utan att klamra dig fast vid min arm. Är Olivia eller Emma där är det aldrig några problem. De har varit dina bästa vänner sen ni var små och är det fortfarande. 
 
På söndagar dansar du. Balett var inte lika roligt tydligen så nu går du och Olivia och dansar disco. Nästa termin ska du även börja på klättring med Wilda
 
 
Pim betyder otroligt mycket för dig och det är oftast du som hänger med henne när hon blir uttråkad. Du kan ofta säga att du hellre stannar och leker med Pim än att kolla på ipaden.
 
Du har ett hett temprament och visar tydligt vad du vill eller inte vill. Det gillar jag. Du gör det lätt för mig. 
 
Just nu vill du inget hellre än att lära dig läsa, men du har NOLL tålamod och ger upp fortare än du hinner säga J, men du ska se att du snart lär dig min älskade...
 
Älskar dig min lilla skitunge
 
 

Kommentera inlägget här: