saratilling.blogg.se

Tillbaka i Lokalen

Kategori: Komma i form, Mammamage, Styrketräning

Jag har under hela graviditeten sagt att jag ska ta det lugnt med träningen efter förlossningen tills det känns bra. Både i underliv, kropp och knopp. Ingen stress denna gång. Jag skulle lyssna på signalerna och sätta igång först när jag var redo. 

Konstigt nog var det redan igår. Inte för att jag kände att jag var tvungen. Inte för att jag fick någon ångest. Helt enkelt bara för att jag längtade så och allt det jag skrev ovan kändes bra

Igår tränade jag hemma, men idag blev jag sugen på att åka till Lokalen för att köra. Jag ville göra övningar med boll, gummiband och lättare vikter och det har jag inte tillgång till här hemma


Och visst tyckte jag det var kul. Alla övningar gjordes sittandes eller liggandes förutom knäböj med pilatesboll i ryggen. Det kan säkert se lite knäppt ut att jag 5 dagar efter förlossningen är tillbaka till träningen, men jag tycker det är knäppare att ge sig ut på promenad som de flesta gör. Utan stöd i magen och med en svag bäckenbotten. Puttande en tung vagn i backar. Nej tack


Imorgon blir det vilodag från allt. Förutom knipövningarna. 3 gånger om dagen. Rutin vet ni. När man väl kommit in i det så går det av bara farten

Kommentera inlägget här: