saratilling.blogg.se

Navelsträngen borta

Kategori: Flickorna, Pim 0-3 månander

Idag trillade Pims lilla navelsträngsstump av. Ganska tidigt tror jag, men det var läkt och fint under och jag är glad då den hade börjat lukta. 

Efter en alldeles underbar natt med många timmar sömn var jag pigg som en lärka när jag vaknade av mig själv 9.30. Jag hade lovat mig själv att ta det lite lugnt om jag hade sovit dåligt, men nu blev det inte så


Lite jobb på morgonen framför datorn och sen passade jag på att träna medan Jon var på Väla med kidsen. Så skönt att äntligen få göra lite med kroppen igen


Jag vet att jag är galen, men längtar redan till gymmet. 

Sen blev det lunch. Här kommer man numera längst ner i kön. Pim först, sen flickorna och sen jag. Här gäller det att planera så man inte dyker ner bland riskakor och russin. 

Vädret var underbart så vi bestämde oss för att gå till lekan en bit bort. Jon hade fått med sig vagnen så Pim fick hoppa ner i bärselen. Hon somnade direkt


Sen hem för lite fika innan vi åter tog det lugnt. Kidsen stack in till grannen och Jon kunde förbereda maten i lugn och ro. Än så länge har vi fått äta ostör. 

Efter middag blev det bad för Pim och sen kom farfar och farmor Åsa på besök. Tack för fina presenter säger vi alla


Nu sitter jag i sängen med en utslagen bebis på min axel. Tänkte försöka lägga ner henne så jag kan skriva klart del 1 på förlossningsberättelsen. Bäst innan man glömmer för mycket
Kommentera inlägget här: