saratilling.blogg.se

Första promenaden

Kategori: Pim 0-3 månander

Varje inlägg kommer antagligen börja med "första" nu ett tag framöver. Idag kan jag säga många första. 

Jag och Pim började dagen klockan 9. Helt perfekt enligt mitt tycke. Vi båda fick i oss en stor frukost och 2 h senare var vi på väg ut. De stora tjejerna ville rastas och jag ville ut i friska luften



Vi tog oss till en lekplats som ligger på väg till Wildas blivande skola. Hon ser väldigt mycket fram emot skolstarten och vill helst upp där varje dag för att se hur det ser ut och vilka barn som går där. Jon passade på att rastas han också och jag körde Mammamage 




Pim gillade vagnen och sov hela tiden. Det är för övrigt vad hon gjort det senaste dygnet. Så går det när man envisas med att vara vaken det första efter födseln. 

Efter en snabb fika åkte jag och lillan till BB för att ta PKU test och skrivas ut. Testet gick hur bra som helst och hon sa inte ett knyst. Hon hade endast gått ner 105 gram vilket tyder på att amningen redan kommit igång. Tro mig. Den HAR kommit igång. Mina bröst är gigantiska och jag står över vasken när det känns som de ska explodera 


När vi kom hem var den andra delen av familjen och handlade och jag passade på att äta i lugn och ro. Det vet man ju aldrig när det blir av igen. När de sedan kom hem igen fick de bevittna det första kräket och den första riktiga bajsblöjan. Allt på samma gång. Nu har bajset gått över från svart till gult och flickorna blev något äcklade. Efter mycket torkande slängdes hon ner i plurret. Hon älskade det


Lite sugen på babysim blir jag nog allt, men det får tiden utvisa om det hinns med eller ej. 

Efter bade körde jag igång ett race här hemma. Lika bra att hålla igång. BB-väskan packades upp och allt man fått i babybagen. Där för övrigt min broschyr  om gravid- och mammaträning fanns med


Sen blev det tacos. Alltid lika gott och Wilda och Dixie älskar det dessutom. Dock vegetarisk med massa sallad, oliver och fetaost. Pim ville vara med och somnade på bordet


Nu är de stora i badet och jag och Pim ligger i sängen och drar oss. Hon börjar vakna till liv så nu ska det tömmas bröst. Tycker dock hon kunde ära lite mer. Jag har redan fått börja handpumpa för att inte explodera





KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-05-02 | 22:48:46

    Så himla söt hon är i mössan💕

    Svar: Visst är hon?
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: