saratilling.blogg.se

Hej vecka 35

Kategori: Bäjbi

41 dagar kvar. Det går för fort. Jag är inte redo. Min man tror dessutom att jag ploppar ut henne den 15:e april. Jises. Det är snart på riktigt. Själv tror jag stenhårt på 1:a maj. 
 
Vad tror du???
 
Jag läste precis hur jag mådde med Dixie i magen. Jag kan kopiera texten nästan rakt av
 
 
Promender går jag dock inga. Jag klarar av all annan träning, men just det ger mig sammandragningar bara jag tänker på det. Kaffe dricker jag bara då och då, men tror inte jag får någon halsbränna av det. Vikten vet jag inte, men tippar på 12 kg. Med Dixie blev det faktiskt bara 6,5, men det är absolut inget jag strävade efter denna gång. Aptiten är som ovan och det där med nerverna är precis likadant. Krampen känner jag av varje natt trots att jag tar magnesium, men tror kanske det är för att jag dricker lite för lite på kvällen. Och ja... Magen växer och börjar bli stor. Min barnmorska trodde tom att det var en lång bebis. Ska bli spännande att se minsann..
 
 
Vissa dagar tycker jag att det är lite kämpigt och säger till Jon att påminna mig om det jag klagar på sen när Bäjbi är ute och jag tjatar om att jag saknar att vara gravid. Värst är nog att jag inte kan ligga ner ordentligt. På sidan känns det som att magmusklerna ska slitas isär och på rygg kan jag inte andas. Sen att jag är uppe och pinkar hela natten gör ju inte saken sämre.
 
Men ska vi ta det positiva så är det ju att jag kan jobba på som vanligt och träna 5 pass i veckan. Jag har sällan ont någonstans när jag är uppe och rör mig och jag har fortfarande mycket energi.


Kommentera inlägget här: