saratilling.blogg.se

Hej vecka 33

Kategori: Bäjbi

Jag tycker verkligen inte om siffran 33, men det ska minsann inte få påverka den kommande veckan. Det känns lite konstigt att säga att det är 55 dagar kvar till BF. Alltså det är ju snart. På riktigt!
 
Sen jag skrev sist hr jag fått sjukt mycket energi. Är vaken till över 22 om kvällarna utan problem. Ja, det är länge för min del. Sover si sådär då jag nu har börjat gå up och pinka stup i kvarten. Kanske inte så konstigt med tanke på att hon ligger med huvudet ner och trycker på allt. Detta ger även nervstrålningar ut i benet emellanåt. Mindre skönt kan jag meddela.
 
Tro det eller ej, men min foglossning är så mycket bättre. Jag har lagt i en extra växel på träningen då det känns otroligt bra. För mig funkar inte rekommendationerna om vila och gå promenader. Då blir det bara värre. Dessutom känner jag att kroppen vill ha mer träning för att bli nöjd. Inte hjärnan. Den bryr jag mig inte så mycket om.
Sen hjälpte det så klart att gå till kiropraktorn. Mitt bäcken hade roterat mer än vanligt och det kändes enorm skillnad efter hon justerat. Jag var lite rädd innan för hur kroppen skulle reagera, men detta kommer jag absolut göra fram till förlossningen. Och efter.
 
Min mage är fortfarande liten och nätt och det njuter jag av. Jag njuter dock mindre när hon försöker bryta sig ut. Min barnmorska tror att det är för att jag har så mycket muskler på magen som gör att den inte ger med sig när hon buffar. Helt ok! Hellre det än tvärtom. Ska bli jäkligt spännande att se hur magen återhämtar sig denna gång med rätt och smart träning.
 
Bäjbi väger nu ca 2 kg och är ca 40 cm lång. Kan inte riktigt tro det när jag kollar ner på magen. 
 
Aptiten är som den är. Vissa dagar kan jag äta en halv gris andra väldigt lite, men försöker lyssna på vad den vill. Läste att magen kan må bättre nu när barnet vänt sig med huvudet neråt och det stämmer till viss del. Tarmarna kan jobba på bra och jag har inte lika ont om kvällarna, men när hon ligger och trycker på magsäcken känns det som att jag ska spy.
 
Mitt självförtroende är på topp. Inget kan slå sönder det. Jag tror på mig själv till 100% i allt jag gör och vet att jag är grym på det jag tar för mig. Jag smider stora planer som jag vet en dag kommer slå. 
 
Vagnen är på plats. Likaså bb-väskan. Ska hämta babyskyddet nu i dagarna också och sen kan jag slappna av och bara vänta in vad som komma skall
 
ursäkta frillan
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Sarah Fredriksson säger:
    2016-03-04 | 06:45:38
    Bloggadress: http://sarahan.blogg.se/

    Åh vad jag önska att jag oxå kunde träna. Skönt att inte behöva bli så stor. Själv är jag as rädd för det då jag inte ens kan promenera utan att det känns som underlivet och svanken ska gå sönder på mig. :/

Kommentera inlägget här: