saratilling.blogg.se

Min träning går bra nu

Kategori: Styrkelyft, Styrketräning, Tilling Träning & Livskraft

Satan va jag har kul i gymmet nu. Kroppen svarar bättre och bättre och jag känner att underkropp och överkropp äntligen börjar samarbeta. Det är ju trots allt bålen som binder ihop de två och efter allt arbete jag lagt ner på att stärka upp den ger det resultat


Jag trodde verkligen inte att jag skulle Kina frivända 6 veckor efter förlossningen, men det känns så jäkla bra. Inga känningar någonstans. Nu går jag ju inte så tungt, men ändå. Dessutom har jag bestämt mig för att ta hjälp med mina lyft en gång för alla. Jag behöver inte lyfta så tungt, men jag vill kunna lyfta snyggt. 

Jag får in ca 5 pass i veckan och jag går aldrig ifrån gymmet helt slut. Jag kör puls 2-3 av passen, men då startar jag alltid med styrka och/eller teknik. Marklyften är väl de som jag fått bromsa. Det är så svårt att inte lägga på för mycket vikt, men jag måste tänka på min bäckenbotten. Gick lite tungt en dag och kände ett litet tryck neråt efter några timmar. Det misstaget gör jag inte om!

Jag vet att många tycker jag är galen som kör på som jag gör, men det känns bra och jag mår bra. Punkt
Kommentera inlägget här: