saratilling.blogg.se

Vecka 24

Kategori: Bäjbi

Jag höll ju nästan på att glömma bort. Jag gick in i ny vecka igår. 24. Känns lite overkligt om jag ska vara helt ärlig. Tänk att jag har en liten bebis där inne. Som sparkar och lever loppan. Jag känner igen denna graviditet så mycket från tiden med Wilda i magen och jag hoppas att det kommer ut en kopia av henne. Wilda var nämligen en väldigt lugn liten bebis som oftast åt från bröstet var 4:e timme och sov hela nätter från 2 månaders ålder. Den ungen alltså..
 
 
Jag har väldigt mycket sammandragningar under dagarna, men inte när jag styrketränar eller går/goggar en runda. Halsbrännan är fortfarande hemsk och kommer nog vara så tills ungen är ute.
Att gå en runda på 1 1/2 h kräver sin planering. 2 gånger måste jag stanna och pinka. Det är kallt vill jag lova och alltid lika spännande. Ska det komma någon eller ej??
 
Jag sover riktigt bra nu när jag kommit in i vanliga rutiner med träning och jobb igen. Däckar senast 21.30 och vaknar oftast av mig själv runt 6. Perfekt då jag åker till gymmet eller tar en promenad pigg som en mört. Jag känner mig inte lika trött om dagarana längre heller och hoppas att järntabletterna börjar göra sitt.
 
Jag har total noja här hemma och fixar och donar som bara den. Trots en kass mage idag med massa smärtor håller jag igång. Barnens rum har målats och möblerats om och jag har även köpt lite nytt. Nu ska jag bara hitta en passande garderob till alla prinsesskläder och klackaskor (bild kommer sen).
 
Tränar gör jag som vanligt. Kanske tom lite hårdare än innan semestern. Har ju saknat det som bara den. Vilka vikter jag flyttar runt på skiter jag fullständigt i. Dagsformen får avgöra, men jag kör numera 8-12 reps ist för 3-6. På så sätt kan jag hålla koll på bålen och hinner känna efter när/om jag tappar den. Min bäckenbotten är ju som den är och jag måste väl erkänna att jag inte tänker allt för mycket på den biten just nu. Ska ju ändå opereras när jag känner mig redo efter förlossningen. Däremot gör jag allt för att stärka upp den och kniper dagligen.
 
Jag vet som sagt inte vad jag väger och skiter i vilket. Jag har gått upp några storlekar och kunde inte bry mig mindre. Jag äter inte bäst just nu dock. Har absolut ingen aptit på vanlig mat och får min hjärna bestämma så blir det smoothie, mackor, glass och godis. Jag skärper dock till mig så gott jag kan och tvingar i mig fisk, fågel och grönsaker då och då. Problemet är att det smakar skit och jag äter hälften av vad jag brukar. Magen blir mätt, men inte hjärnan och den vill fortfarande ha nåt sött. Konstigt vad hormonerna kan göra med en alltså. Jag som aldrig äter något onyttigt då jag bara tycker att det är onödigt vill inte ha annat. Det är inte som jag skyller det på graviditeten och kan slappna av. Maten smakar inte gott. Ni vet själva hur det är att äta något som inte smakar bra. Man njuter ju inte direkt.
 
Hon är livlig i magen må jag säga. Det görs kullerbyttor dagligen och sparkas ner mot min stackars blåsa. Men det är ju bra. Då känner jag att hon har det bra där inne

KOMMENTARER:

  • sjostrands.blo.gg säger:
    2016-01-02 | 07:50:23
    Bloggadress: http://sjostrands.blo.gg/

    Vad duktig du är som orkar träna även om du verka må sådär sv graviditeten med halsbränna och även vara gravid o träna! Go girl :D

    Svar: En tackar. Men jag älskar att träna och kommer göra så länge jag bara kan
    Sara Tilling

  • sarahan.blogg.se säger:
    2016-01-02 | 10:47:13

    Åh vad mysigt att känna av bebis så pass mkt. Jag går in i v 17 imorgon och är ff osäker om det är tarmar lr bebis som sprattlar. Önskar också bli pigg för promenader osv snart! Fin liten mage du har :)

    Svar: Det kommer snart ska du se och då kommer du märka skillnaden. Det är en underbar känsla
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: