saratilling.blogg.se

Jag tänker behålla min rumpa denna gång!!

Kategori: Bäjbi

Jag tänker göra ALLT för att jag ska få behålla min rumpa under denna graviditet. Ni som varit gravida vet att just den kroppsdelen halkar ner några centimeter och tappar sin runda form efter graviditeten. Det finns lite olika faktorer som spelar in. Bla minskar din aktivitet ju större du blir (oftast) och dessutom förflyttas tyngdpunkten när magen växer. Du får en större svank och hänger gärna i höftböjarna (swayback) för att orka hålla dig uppe och sätesmuskeln kopplas ut och blir inte lika aktiv. Du kan motverka detta med en stark inre magmuskel och ett starkt säte. 

Jag jobbar väldigt mycket med djupa magen på alla pass jag kör. Mellan varje set och sen även i slutet av passet. Sätet tränar jag på vartannat pass. Ni kan se lite olika övningar på min instagram @saratilling Jag är fast besluten att vara så stark jag bara kan när denna unge ploppar ut. 

Jag har alltid strävat efter att vara så smal som möjligt. Förr gärna med så lite muskler som möjligt. Det har ju dock ändrats lite de senaste åren då jag velat vara smal, men MED muskler. Nu skiter jag i vilket. Jag vill vara STARK! Jag vill återhämta mig så snabbt det är möjligt. Utan att stressa. Vikten struntar jag fullständigt i, men jag ska erkänna att jag ställde mig på vågen för någon vecka sedan. Katterna hade vält ner den och låg där så fint på badrumsgolvet. Jag kunde inte hålla mig. 

Jag tänker inte berätta vad jag gått upp, men jag fick inte panik och det var det enda som räknades. Jag hade fått det förut, men nu. Icke. Jag ser mig själv i spegeln varje dag på gymmet och fortfarande får jag kämpa mot tankarna, men jag vinner alltid och det är jag jävligt stolt över




Kommentera inlägget här: