saratilling.blogg.se

Träna INTE så!!

Kategori: Bäjbi, Styrkelyft, Styrketräning, Tilling Träning & Livskraft, Tyngdlyftning

Gör inte si. Gör inte så!
Knäböj är enligt många inte en bra övning att köra under graviditeten då trycket i magen blir väldigt högt. Därför tog jag av mig tröjan idag för att se hur musklerna betedde sig. För mig känns det sjukt BRA. Det är inte en övning jag kör för att verka cool inför andra. Som verkar vissa tro. Jag är fullt medveten om att det är ett barn inom mig och att kroppen förändras under graviditeten. Jag har gjort detta förut. 

Jag har varit väldigt försiktig med träningen sen jag fick känningar av foglossningen. Var rädd att jag skulle förvärra genom allt för tuff träning. Jag märker nu att det inte är träningen som förvärrar. Det är promenaderna. Igår gick jag drygt 50 min och fick skitont efter ca 1 h. Det höll sen i sig halva dagen. Så känner jag aldrig efter ett träningspass. 

Under denna tiden har jag även känt att jag haft svårare att hålla tätt, men sen jag började att köra min "vanliga" träning igen och kniper lite mer har det blivit bättre. 

Jag tänker fortsätta lyssna på mig själv och min egen kropp. Sen när jag lär ut till andra utgår jag från den personen jag har framför mig. Bara för att jag kan köra ryck och knäböj betyder det inte att DU kan göra det. Hur vältränad du än varit förut är det kroppen under en graviditet som får bestämma. Inte huvudet



KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-02-16 | 11:58:12

    För mig är det likadant. Promenader ger mig sjukt ont i fogar medan styrketräning och även knäböj med vikt går toppen. Är gravid med min nr 3 & 4 och är beräknad bara några dagar efter dig Sara. 😊
    Du inspirerar verkligen!

    Svar: Åh. Tvillingar. Spännande. Kul att höra att andra vågar träna på under graviditeten =)Tack!!!
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: