saratilling.blogg.se

Hej vecka 30

Kategori: Bäjbi

Vecka 30 var det ja. Bara siffran gör att jag känner mig mer gravid idag än igår. Sen att bebis under natten roterade och la sig på nåt konstigt sätt så att magen växt 10 cm i diameter minskar inte den känslan. Allvarligt talat tror jag att hon lagt sig med huvudet nedåt. Det har sparkats under mina revben och ovanför naveln helt hysteriskt idag. Så länge jag har tränat och rört på mig (är på utbildning på Eleiko i dagarna 3) är hon lugn, men när jag satt mig ner har hon börjat leva rövare. Det där som varit mysiga små buffar är numera hårda aggressiva sparkar. 

Sammandragningarna kommer hand i hand med en rörlig bebis så idag har de känts av, men andas jag och slappnar av så släpper det relativt snabbt

Min kropp mår jävligt bra (vågar jag säga det?). Jag klarar av att både sitta och stå länge. Min ländrygg har nog aldrig varit så bra. Foglossningen är så klart där, men när jag inte går för mycket och tränar smart märks den inte av. Ska förresten testa ett foglossningsbälte så får vi se hur det känns med promenader. 

Jag har lagt extra krut på knipövningar den senaste veckan och det märks verkligen. Jag laddade ner appen Tät och den hjälper mig att fokusera. Kan varmt rekommendera den. 3 gånger om dagen får jag till det nu. Sjukt stolt. 

Jag ha sovit ganska kasst, men nu när jag bor hos mamma och kopplar bort både vardag och jobb (har ju blivit riktigt bra på det där) sover jag som en prinsessa. 9 h/natt kommer man långt med. 

Vikt vet jag fortfarande inte och kommer som sagt inte ta reda på det förrän på slutet. Om min barnmorska vill hålla koll så får hon göra det, men mina öron är stängda. Jag försöker hålla koll på kosten, men träningen är fortfarande mest ren styrketräning för att bibehålla så mycket styrka jag bara kan. Något jag rekommenderar alla mina kunder!

Mina bröst är redan fyllda med mjölk. Får se om det rinner till redan på BB även denna gång. Hoppas på att kunna amma länge...



KOMMENTARER:

  • Johanna säger:
    2016-02-13 | 17:42:41
    Bloggadress: http://barajagjohanna.wordpress.com

    Jag känner igen mig. Mer gravid från ena dagen till den andra. Mer känningar, mer av allt. Haha!

Kommentera inlägget här: