saratilling.blogg.se

Total förnekelse

Kategori: Bäjbi

Jag vägrar inse att det snart är dags. Jag börjar bli redo, men jag vill inte riktigt erkänna att jag snart står där med värkar. 

Alla "tjatar" runt omkring mig; 
Ja, om vi inte ses nästa gång så...
Du kanske ska ställa fram BB-väskan.
Känner du nåt?

Jag förstår varför och jag tar inte illa upp på något sätt, men jag kan inte ta in det. 
Vadå om vi inte ses?
Äh, väskan står bra där uppe bakom sängen.
Ja, det gör jag väl, men inget som betyder något. Tror jag...

När Jon hela tiden frågar om han kan åka iväg tycker jag att det är lika konstigt varje gång. Jag kommer väl först fatta när det väl är dags


Min pt-kund sa att jag har minst EN sak kvar att fixa och när det är klart. Då kommer ungen. 

Men va bra. För jag har en annan pt-kund som vill träna sitt sista pass när jag är beräknad. När det är klart kan jag nog slappna av. Typ. 

Alla andra vill ha bebis tidigare, men jag väntar som sagt gärna liiiite till

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-04-19 | 00:10:05

    Hej!

    Spännande med bebis snart, för min egen del är det några veckor kvar :)

    Jag har följt dig i 4 år, hittade dig när jag var gravid med min son (han och dixie är lika gamla)

    Jag imponeras oerhört av att du varit så öppen med din bulimi och att du faktiskt lyckats bryta det och bli frisk. Den totala motsatsen till mig.. Hur fixar man det? Vill inte mera men är livrädd att gå upp i vikt (toppen brA när man är gravid)

    Fick ett infall att kommentera här, inget egentligt syfte men någonstans hoppas jag att det är första steget att bryta vanor genom att säga som det är (om än anonymt) och till någon som inte har en aning om vem jag är..

    Vill nog bara säga tack för att du visar att det är möjligt och att det finns hopp.. Och lycka till med bebisen :)

    Svar: Hej.
    Ja, hur fixar man det? För min del blev räddningen kraniosakralbehandling. Där jag gick till botten med mina problem. Jag grävde djupt inombords och det var jävligt tufft, men när jag fick de svar jag längtat efter förstod jag varför jag gjorde som jag gjorde.

    Det första du måste ta tag i är kanske VARFÖR du är så rädd för att gå upp i vikt? Varför är det så viktigt för dig att vara smal? Du måste hitta rätt person som kan hjälpa just dig och det är inte det lättaste, men det GÅR

    Jag önskar att jag kunde ge dig ett svar på hur man blir fri, men det svaret finns inte hos mig. Det finns hos dig.

    Lycka till med allt
    Sara Tilling

Kommentera inlägget här: