saratilling.blogg.se

Dagen D

Kategori: Bäjbi

Jaha. 160427. Dagen då Bäjbi är beräknad är här. Wilda föddes BF+4 och Dixie BF-4 så det vore ju lite coolt om denna lilla tös ville komma på beräknat datum. Ni är många som inte trott att jag skulle gå så här långt, men jag har ju sagt att jag inte haft tid. Fast det där om 1/5 tar jag tillbaka. Hon får mer än gärna komma idag. 

Börjar bli väldigt trött på alla värkar jag går med. Igårkväll låg jag med regelbundna förvärkar i någon timme och sen försvann dem helt och hållet. Jag tror jag somnade in en liten stund och sen drog det igång på riktigt 00.15


Som ni ser var de väldigt oregelbundna och därför tyckte jag inte ens det var lönt att ringa till förlossningen. Jag kan dock meddela att de kändes rejält. Det var inga förvärkar. Dessa tog där de skulle. Det är ju det jag är så förvånad över. Med de andra två låg jag inne vid den tidpunkten och skulle föda. Får dock erkänna att jag tycker det är lite mysigt att få ligga där i sängen och känna hur kroppen arbetar. Bara jag och Bäjbi. Jon ligger i en annan säng så att jag kan röra mig fritt utan att tänka på honom och hans sömn


Jag tog beslutet mitt i natten att Madde skulle få hoppa in för mig idag. Ska det födas barn räcker det inte med 3 h sömn i kroppen. Jag har precis käkat frukost och ska snart ta en lång dusch. Sen ska jag lägga mig i sängen och sova och kolla på tv. Kanske kan jag övertala kroppen att komma igång. 

Vad tror du??



Kommentera inlägget här: